5.2 racing skrev:
Jepp. Jag tror dock inte den hamnar där. Vi har kamin idag, Och det blir så vansinnigt varmt så det är tveksamt om vi sätter in en sån igen. Därav den helt öppna spisen.
Gisses, vi har en gammal öppen spis, jag funderar tvärt om, vill ha en kamin för att slippa behöva elda så mycket ved, vilket resulterar i att vi oxå får det stekhett i rummet vi eldar i. Jag har fått för mig att en kamin går det elda enbart ett par vedträn åt gången, då de är mycket bättre på att hantera luftblandning mm. I vinter har vi inte eldat en gång, trots 10 m2 ved i skjulet.
 
Mikael_L: Jag va inne i Laröd för ett par veckor sen, och upplevde inte hallen trång. Får man dessutom breddat den endel + en garderob till, tvivlar jag på att vi inte får plats.

Hade väl tänkt snedtak på åtmindstånde Kök, v-rum, entre. från 2.40 till kanske 2.80. Inte två huskroppar som möts alltså. Dessutom vill vi ju ha två steg ner i V-rummet så takhöjden där borde väl bli typ 3.20 som mest. Observera att jag inte är nån konstruktör på nåt sätt, så vissa saker kanske är helt åt H-vete, men det lär vi ju märka framåt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.