grattis!
 
Har du den hemma nu, så jag verkligen kan gratulera till ett bra köp?;)
 
japp den ligger här i farstun, skall invigas i morgon då jag börjar kapa upp det som ligger ute...:)
Hade bestämt stihlen först men som sagt...då jag åkte ner så ändrade jag mig..jaja*skratt*
 
magentis skrev:
Jonsered är bra, bättre än Husqvarna.., men bara tills man provat en Stihl.., då snackar vi motorsåg :D Så jag förstår precis hur nöjd du är med sågen.. Vi/jag har haft alla tre märkena + Partner, å Husqvarna var som en engelsk bil.., mest bara ett jäkla skruvande, å så lite köra emellanåt. Jonseredarna går bra, inte tu tal om annat, bara tändspolarna som ville lägga av ibland, å att bensinen hade en tendens att börja koka, om den inte hölls ordentligt ren. Men Stihl, "ryck å kör, tills du dör", är väl vad man kan sammanfatta dom sågarna med..

magentis
´

Hej!

Jag hakar på den här tråden då jag är ägare till en gammal Jonseredsåg med kass tändspole. Min undran är om det möjligen finns någon som vet var man kan hitta delar till en äldre såg? Sågen lägger av och och gnistan försvinner när den blir varm.

/Mats
 
har tyvärr ingen hjälp till dig Mats, men skall bara säga att jag nu har kört en hel del med 450:in och den är helt perfekt för min del! Bra köp i min aögon, och får hopaps den håller framöver med. Är noga med att blåsa rent allt då man är klar för dagen, rengöra och se till att aollt är i trim innan man ställer bort den igen.
 
Hej någon som har erfarenhet av Husqvarna 61 är det en äldre modell O S V
Tacksam för svar
 
Elkludde skrev:
Hej någon som har erfarenhet av Husqvarna 61 är det en äldre modell O S V
Tacksam för svar
Bara ett tips på en sida där man kan få svar på alla tänkbara frågor om motorsågar. Här finns många trevliga och hjälpsamma motorsågsgurus. http://skogsforum.se/viewforum.php?f=12

/Mats
 
Tack Mats hittade dock ingen 61a
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.