Jag behöver remmar till min Stiga Park 2002 11hp -89, har inte frågat efter dem på den närmaste service återförsäljaren, men kan tänka mig att priset ligger lite i överkant som vanligt...

Därför är jag ute efter att skaffa "universalremmar", men jag har inte lyckats hitta vilka remmar som behövs (har inte hittat ngt forum för åkgräsklippare).

De remmar jag behöver just nu är den mellan motor och växellåda/bakaxel (klipparen har manuel växellåda) samt remmen mellan kraftutaget och klippaggregatet (modell 100M)

Det jag vill veta är alltså längd och bredd/modell, dvs beteckningen på remmen.

Jag kan inte använda de gammla remmarna som mall eftersom de inte verkar vara rätt längd på dessa.

/Per
 
Ring nån stiga service och fråga, det är säkert nån rem som går att köpa på tex mekonomen.
 
Detta är i och för sig inte svar på din fråga men här kan du i alla fall via sprängskisser få fram reservdelsnummer och pris:

http://www.servicecentralen.se/se/

Sprängskisser verkar finnas för Stiga 100M och sedan kan du få fram pris om man söker på numret i deras E-butik.

Vet dock inte om det är billigare än hos en vanlig återförsäljare.

När du väl har fått rätt rem en gång kan i alla fall i fortsättningen köpa ersättare var du vill.

Helt off topic: men en sak som är bra med BMWs reservdelskatalog är att det brukar stå dimensioner på alla standarddelar som t ex skruvar, muttrar, O-ringar etc. Det kan underlätta ibland när man behöver få tag på någon del snabbt.
 
Är det realoem du syftar på?
 
Nej jag menade egentligen ETK, men det verkar finnas en del info på realoem också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.