Vill även ha en siren utomhus på mitt Bosch Easy men tycker den trådlösa från Bosch är för dyr.

Så jag undrar om denna fungerar?:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=55519525

Blir det bra med denna tror ni?

Jag antar att man kopplar den parallellt med den befintliga sirenen?
 
Fungerar gör den..
 
frohike skrev:
Fungerar gör den..
men...?
 
Men... nu är der midsommar.. :)

Tillbaka till verkligheten igen.
Kanske inte det vackraste med röd.. Sen brukar röd användas vid brandlarm
 
frohike skrev:
Men... nu är der midsommar.. :)

Tillbaka till verkligheten igen.
Kanske inte det vackraste med röd.. Sen brukar röd användas vid brandlarm
Det var också min tanke att röd inte är så snygg. Men jag ska ha den mot baksidan och det kanske går att montera den så den inte syns så mkt.

Eller måla lite på den...:rolleyes:
 
Jag skulle inte rekommendera en röd siren till ett inbrottslarm.

I verkliga världen förknippar man olika färger med olika funktioner, tex gul/grön ledning till jord, grönt-OK etc.

På samma sätt används den röda färgen i larmsammanhang endast till brandlarm. Titta gärna på en kabelstege i en fastighet där det finns ett "riktigt" brandlarm installerat, där är ALLA kablar och tillbehör som har med brandlarmet att göra röda.

Kolla istället på Kjell:
http://www.kjell.com/content/templa...log=320085&path=455000000,458000000,463000000
Här finns flera utomhussirener i den prisklass du är ute efter.

Sen kan du på din Easy series lägga inomhussirenen på en utgång och utomhussirenen på en annan. Då kan du få brandlarm inne men inte ute (bra om du steker på en biff som vickning vid 2-tiden på natten och brandvarnaren löser ut. Då väcker du bara familjen och inte alla grannarna).

Dessutom är det bra att dela på sirenerna om de har hög strömförbrukning. Utgångarna är oftast strömbegränsade, oavsett fabrikat på larmcentral. Har man fler utgångar kan man använda dem istället för att lägga allt på en utgång, sen att de gör samma sak spelar ingen roll.

Lycka till!
 
Jeepmannen skrev:
Jag skulle inte rekommendera en röd siren till ett inbrottslarm.

I verkliga världen förknippar man olika färger med olika funktioner, tex gul/grön ledning till jord, grönt-OK etc.

På samma sätt används den röda färgen i larmsammanhang endast till brandlarm. Titta gärna på en kabelstege i en fastighet där det finns ett "riktigt" brandlarm installerat, där är ALLA kablar och tillbehör som har med brandlarmet att göra röda.

Kolla istället på Kjell:
[länk]
Här finns flera utomhussirener i den prisklass du är ute efter.

Sen kan du på din Easy series lägga inomhussirenen på en utgång och utomhussirenen på en annan. Då kan du få brandlarm inne men inte ute (bra om du steker på en biff som vickning vid 2-tiden på natten och brandvarnaren löser ut. Då väcker du bara familjen och inte alla grannarna).

Dessutom är det bra att dela på sirenerna om de har hög strömförbrukning. Utgångarna är oftast strömbegränsade, oavsett fabrikat på larmcentral. Har man fler utgångar kan man använda dem istället för att lägga allt på en utgång, sen att de gör samma sak spelar ingen roll.

Lycka till!
Tack för det!

Får nog bli någon av dom på Kjell och sedan koppla på separat utgång.

mvh
 
Äntligen har jag fått tummen ur och monterat den extra sirenen :wow:...

..men jag har inte kopplat in den än :blushing:

Jag undrar nämligen om man ska koppla bort batteriet och nätströmmen innan jag kopplar in den?

Mvh
 
RilleRock
H skrev:
Äntligen har jag fått tummen ur och monterat den extra sirenen :wow:...

..men jag har inte kopplat in den än :blushing:

Jag undrar nämligen om man ska koppla bort batteriet och nätströmmen innan jag kopplar in den?

Mvh
Nej det behöver du inte, den blir bara strömförande när utgången aktiveras.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.