Vi funderar på att bygga ett Hjältevadshus Aspen eller Rosen. Någon som har ett sådant i närheten av Helsingborg som vi hade kunnat få kika på?
Eller någon som har någon erfarenhet av dessa hus?
Tacksam för svar!
 
Förlåt att jag är lite nyfiken, men vad är det som gör att du inte vill bygga med platta på mark? Det är större risk att bygga med krypgrund när marken är lite fuktigare som den nästan alltid är i Skåne.
 
Redigerat:
Mina erfarenheter av Hjältevadshus är goda.
Eftersom allt kommer färdigt från fabriken så är det mesta redan fabrikskontrollerat. Sedan är det inte mycket som kan gå på tok på plats.

Kan inte säljaren ge telefonnummer till tidigare kunder så ni kan tala med dem?
 
Jag rekommenderar verkligen att ni går på en visning först innan ni bestämmer er.
Vi var och tittade på ett Hjältevadshus och upplevde det väldigt "bulkigt".
Vår dotter skuttade runt och det lät mindre trevligt. Vet inte om det berodde på krypgrunden som skapade en resonanslåda men det var helt oacceptabelt tyckte vi.
 
Vi köpte ett Hjältevadshus av typen Häggen, detta stod klart hösten 2007. Allt har fungerat otroligt bra från start till dess att huset kom. Ska nämnas att detta är i Örebro området. Vi är förstagångsbyggare men är som sagt 100% nöjda med Bengt Holmberg. Dessvärre kan han inte påverka allt, och bekymret började när huset kom. Förmodad billig arbetskraft skulle sätta ihop huset, detta försökte de göra utan ritningar och med våld. Det är lugnt tänkte vi- de kan det här...Huset hade lite småbrister vid slutbesiktningen men i helhet mycket gott betyg, vi påpekade att det hade regnat in lite när de hade rest huset, men det skulle heller inte vara några problem.
Vi har tidigare även ringt och sagt till om att när det regnat och du ska gå ut och öppnar dörren så får man en dusch av vatten som legat ovanför dörren på något sätt, det ska noteras att vi har en ganska stor balkong ovan dörr så detta ska nog vara omöjligt, men som sagt vi tyckte det räckte med att meddela Hjältevad om problemet.
Nu snart 2 år sedan inflytt har tapeterna missfärgats ovan ingångsdörren, det har alltså gått in vatten i huset, ev. från en lekmans perspektiv tack vare de första monterarnas oförmåga att göra sitt jobb.
Nu är frågan hur detta kommer att gå? Vi försöker få tag i Hjältevadshus utan framgång och vi hoppas att de ringer ganska omgående. En granne som är snickare säger att de kommer att få riva upp rubbet för att det är så tätt hus(plast- isolering-plast) och när vattnet har tagit sig in då är det inte bra. Och man undrar förstås vart mer det har gått in vatten.

Det blir en intressant utveckling på detta, men jag tror jag stannar här och ger Hjältevadshus en chans att åtgärda detta innan vi går ytterligare ett par steg. Så i dagsläget råder jag er som avser att bygga Hjältevadshus att ifrågasätta er säljare om detta är ett vanligt problem och om det är rimligt att ni betalar miljoner för ett hus som börjar läcka efter knappt två år eller kankse rent av över huvudtaget...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.