Halloj alla

Vi har precis köpt ett 70 tals hus med bizarrt hög strömförbrukning (direktverkande el + takvärme) och planerar naturligtvis att borra och installera golvvärme.
Vad gäller golvvärmen lutar det mot wirsbo. Men golvmatrial har jag snöat in på natursten, vilket är ett utomordentligt värmeledande och lagrande matrial. Nu undrar jag om det finns någon därute som har erfarenhet och prismedvetenhet om ett sådant alternativ. Det handlar om 134 m2 + 128 m2 wirsbo golvvärme (vattenburen) och utav detta ska ca 80 m2 täckas med stengolv.

Anyone

Eller bör jag läggas in? ;D
 
Frågan är om du har en tillräckligt isolerad grund. Har du inte det skulle jag nog inte rekommendera golvvärme.
Ett tips är annars att kolla in om det går några golvvärmerörkampanjer hos Silvan. Har för mig att Wirsborören är ganska dyra.

mvh
David
 
Prova med Nereus golvvärme. Företaget tillhör samma koncern som Wirsbo men är inte lika känd här i Sverige.
I Finland har de 95% av marknaden.

Vi installerade den på övervåningen.

Det bästa är att den är billigare än Wirsbo ;D
 
Trodde bara det var här nån varit så idiotisk och byggt med det... I ett bostadsområde här i närheten är det takvärme. En norrman som ritat! *skrattar glatt* Värmen sjönk, eller hur var det? ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.