Hej!

Har nyligen lagt in nya Velux takfönster på vinden som vi för nuvarande inreder. Tyvärr så har hantverkarna pga oaktsamhet och klantighet skavt och rispat ganska rejäla märken i fönsternas ram. Velux har ett lagningspaket med speciellt spakel och färg och jag hoppas det går att fixa till så finishen blir acceptabel. Förmodligen så blir det inte 100 % vilket är trist.

Vad kan jag med rätt kräva av firman jag anlitar? Om jag anser att finishen inte är ok, kan jag kräva nya fönster insatta eller åtmistonde ersättning? Tråkigt att de senaste fönsterna i huset ser ut att ha suttit på ett dagis i 10 år!

Råd och förslag mottages! Vad skulle du göra?

//Anders
 
Redigerat:
Kräv nya fönster!

Hade du (eller den firma du anlitat) accepterat repor på din splings nya bil tex?
Att bara en spisplatta fungerar på den nya spisen etc etc.

Om det är ok för dig med skälig ersättning i form av pengar, så ta det.
Kontakta din konsumentombudsman i kommunen.

Mvh
Thomas
 
Tack.

Har mailat konsumentvägledaren!

//Anders
 
Det är väll lite att ta i att jämföra det med att en spisplatta e sönder. möjligen att det är nån repa i emaljen eller liknande. Å att få ett helt nytt fönster känns lite overkill.. möjligen att dom ser till att reparera det till att börja med
 
Kan inte förstå varför TS skulle gå med på att laga fönstren.
Med största sanorlighet kommer TS att få betala fullpris för fönstren.
Kräv nya fönster och ett nytt montageteam som förstår att vara aktsam om förnstren.

Jag hade själv samma problem med att montageteamet bla monterade låsen till fönstren felvända. Vilket innebar att det måste rättvändas och jag fick ett extra borrhål i varje fönster. Dåligt girade lister, ej målat ändträ utvändigt och repigta plåtar etc etc.
Jag fick helt nya fönster och ett NYTT montageteam, som gjorde ett helt fantastiskt arbete.

Stå på dig och betala inte förän du är nöjd.

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.