Hej. Jag ska laga nu lite grop här och där i asfaltuppfarten med kall reparationsasfalt. Men den verkar inte passar bra till att laga mindre sprickor (mellan 0.5 och 3cm breda) i asfalten, eftersom gruset som den innehåller är för grovt och kall asfalten behöver kompaktas ner för att härda och det går inte att göra i sprickorna.

Vad skulle jag använda till de här mindre sprickor? Har letat överallt på nätet och hittar ingenting som är just till sprickor i markasfalt/betong. Vet någon om nånting som liknar de här amerikanska produkter finns att köpa:

http://www.quikrete.com/ProductLines/VinylConcretePatcher.asp

http://www.latexite.com/pr-plistix.html

Tack!

Oliver
 
Hur gammal är Asfalten?, Är den äldre än 15+, skulle jag rekommendera lägga nytt, Då den bara kommer fortsätta spricka, Jag lägger ut cirka 50ton asfalt varje dag. Vi rekommenderar att lägga en nytt topplager, Brukar vara hälften så billigt som en nyläggning.
 
Lånar tråden lite,kan man lägga ny asfalt ovanpå den gamla utan att gör nått mer?
Jag fick höra av en läggare att måste ta bort allt gammalt och "börja om från början"
 
Visst kan man lägga nytt ovanpå det gamla, men det kräver att den befintliga asfalten är någorlunda plan utan sättningar. Ring nåt företag som håller på så får du en förslag på åtgärd, man måste se objektet live. Kostar inget.
 
Har liknande problem, fast inga sprickor.
Asfalten har satt sig där bilen har stått, så att jag har fått fyra gropar.
Dessutom har jag en kant in till garaget som jag skulle vilja "mjuka upp" genom att lägga lite asfalt intill. Kanten är cirka fyra till fem centimeter.
Fick ett tips om att använda "trampasfalt". Har ingen aning om vad det är - några förslag ?

TobbeSofie skrev:
Hur gammal är Asfalten?, Är den äldre än 15+, skulle jag rekommendera lägga nytt, Då den bara kommer fortsätta spricka, Jag lägger ut cirka 50ton asfalt varje dag. Vi rekommenderar att lägga en nytt topplager, Brukar vara hälften så billigt som en nyläggning.
Att lägga ett nytt topplager låter som en tänkbar och bra lösning.
Någon aning om vad det skulle kosta per kvadrat ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.