Är det ingen annan än vi som funderar på det här huset?
 
Fint hus. Har du fått någon prisindikation på vad det kostar?
 
Ja det var ett gött hus! Skulle också gärna vilja veta priset :D
 
2.276.000 kr med totalentreprenad.

Vi har dock planer på att göra en del ändringar, särskillt av planlösningen för bottenvåningen och undrar då om det är fler som har de planerna.

Sedan tänkte vi passa på med att göra en uteplats under tak i vinkeln från start på baksidan av huset, kanske byta till pulpettak på 1-plansdelen.
 
robbanorebro skrev:
2.276.000 kr med totalentreprenad.

Vi har dock planer på att göra en del ändringar, särskillt av planlösningen för bottenvåningen och undrar då om det är fler som har de planerna.

Sedan tänkte vi passa på med att göra en uteplats under tak i vinkeln från start på baksidan av huset, kanske byta till pulpettak på 1-plansdelen.
Tycker jag låter billigt! Är det med loftet inrett? Vilken takvinkel 38 grader eller 45? Förstår jag "myresjöhus hemsida" rätt att det totalt är ca 168 kvm om man inkluderar loft?

Har ni ryggås ink i pris också, eller är priset ovan i "standard uförande"?
 
Priset ovan är i standardutförande utan ryggåstak. Kommer inte ihåg vad taklutningan var men den är mindre än 38 grader.

Givetvis är "loftet" inrett, där uppe finns plats för 2 sovrum, ett datarum, toa med duch och så ett tv rum.

166 kvm ska det vara. Sedan går det ju alltid att trixa lite med någon vägg om man behöver mer eller mindre yta.

Vi lägger vardagsrum i enplansdelen och så ett sovrum där. Undervåningen i 2-plansdelningen blir med köket längst in och så får det rum hall, trapphus, stort bad och så groventre.

Vi har fastnat för detta hus, får se om vi bygger det också.
 
Ah, jag måste erkänna att jag faktiskt har blandat ihop husen eller så gjorde jag något tokig när jag tittade på myresjöhus sida. Jag pratade om Brantevik ;-) så jag förstår om ni trodde jag var tokig när jag frågade om taklutning och "loft"...
Axnäs är fint det också, men tyvärr så spricker det med detaljplanen annars så hade ett sådant varit ett säkert kort.
 
Hej igen!
Ingen som har planer på detta hus?
 
Vi har börjat kika lite på ett Axanäs och det låter ju toppen med den ändringen på nederplan som ni valt att göra. Nu är ju denna tråden ganska gammal, så man kan ju undra om ni nu bygger ett Axanäs?
Hur har det gått? Vad har ändringarna medfört för kostnader? Ni kanske rent av vet slutslumman?
 
Hej!
Kul att någon mer vill bygga Axanäs.
Titta in på vår husblogg för att se lite ritningar.
Vi har inte kommit igång med själva bygget med slutbeställning är inlämnad och vi väntar på byggstartsmöte.
Se mer på:
http://bjornbaret6.blogspot.com/
Där finns även möjlighet att kontakta oss.
 
Är också intresserad av vad har ni fått betala för att göra om planlösningen på undervåningen? Gillar er version mycket bättre än den som är. Vore också kul o veta vad slutpriset är. Ska till Myresjöhus imorgon och prata med dom. Är intresserad av ett Axanäs.
 
Chriss82 skrev:
Är också intresserad av vad har ni fått betala för att göra om planlösningen på undervåningen? Gillar er version mycket bättre än den som är. Vore också kul o veta vad slutpriset är. Ska till Myresjöhus imorgon och prata med dom. Är intresserad av ett Axanäs.
Du har PM, fler frågor skicka PM.
 
Ruskar lite liv i denna tråden. Någon som har ett senare pris på Axanäs än det som sägs tidigare i tråden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.