Hej på er! Fortfarande jätteglad över att ha funnit detta super-forum, här kommer en fråga till...:)

Nu börjar Den Stora Husrenoveringen närma sig och idag åkte jag ner till vår lokala färghandlare, som enligt "alla" skall ha mycket bra och konkurrenskraftiga priser.

Då vi bor på en förhållandevis liten ort är vi bekanta med butiksägarna, då deras dotter är jämngammal med mig och våra familjer brukade åka till fjällen ihop när vi var i skolåldern. Jag förväntade mig mot denna bakgrund en bra offert...:p

Den nya träpanelen som skall sättas upp är, med fönster och dörrar borträknat, runt 210 m2. De beräknade för denna yta:
12 st 10 liters burkar Demidekk Optimal = dvs 120 liter för 18243 kronor
8 st 10 liters burkar Visir Grundolja = dvs 80 liter för 9378 kronor

När jag nu kollat runt i gamla trådar här på forumet, så verkar denna offerten orimligt dyr? :confused:
 
Priser från bygghemma.se som jag tror har rätt bra priser:

Demidekk Optimal 9L 1615kr * 12st = 19380kr
Visir Extra Grund 10L 1249kr * 8st = 9992kr

Så verkar som du fått ett rätt bra pris, ja såvida inte bygghemma.se också är dyra, men det tror jag inte.
 
Färg kostar mkt,det är ett faktum.
 
Offerten var inte jättedyr, priserna är normala för säsongen. Det som däremot är lite konstigt är att de verkar ha tagit i alldeles för mycket vad gäller färg och grundolja/färg.

Jag tror att du klarar dig på 5x10l visir och 6x10l Optimal. De har tagit i i överkant vad gäller färgåtgång. Börja med 30 liter visir och 40 liter Optimal så får du komplettera senare. Köp inte allt på en gång, då kommer det bli stående.
 
Rätt ok pris. I Eskilstuna kostar en 10 runt 1900:- En framför mig i kassan fick priset 1790:-.
 
998 nok kostar det på andra sidan gränsen här, blir 1200 när vi betalar med norska kronor istället för att växla in dem till svenska.
 
Ja, mängden färg verkar väl överdriven?
Fick just offert av en annan återförsäljare och de räknade med
30-40 liter Visir Grundolja och 60-70 liter Demidekk Optimal = totalt pris15945 för 40+70...:confused:
 
Det priset du har fått är helt klart rimligt. Visst är det mycket pengar på ett bräde, men du får också tänka lite på hur länge det håller din fasad fin och fräsch. Då blir det inte många kronor per kvm och år.
 
Finns ju Faluröd, snyggt, enkelt och billigt :D

Tror jag klarade hela kåken på en tusenlapp minus knutarna då ;)

Har man lantbruk så är det även avdragsgillt om man är en buskille. ;)
 
Jag kör också med Falu Rödfärg. Men min handlare har räknat lite konstigt så jag får nog en 60l över...

/N
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.