Står inför köp av 3 st pvrboxar. Har idag canal digital!
Vad skall man köpa? Alla förslag tages tacksamt emot!
 
Vi har Canal digitals sen nått år är mer än nöjda trots all kritik, vi har aldrig haft större problem med vår box.
 
Och du ska bibehålla Canal Digitalen med???
Tycker att det kan bli en förhandlingsfråga mellan dig och CD på deras PVR:er.

Jag kan sälja dig pvr:er som reder ut Conaxen men samtidigt har du ingen vidare support ifrån CD om du ringer och säger att du inte har en box ifrån dom. :)
De supportar enbart sina egna boxar....
 
Canal digital är helt värdelösa på kundvård tycker jag, just nu har de ju nåt erbjudande där nya kunder får PVR boxen för 1995 kr om de binder sig i 24 månader. Befintliga kunder får däremot betala 2695 kr och tvingas ändå att binda upp abbonemanget med 24 månader. Helt värdelöst anser jag och de totalvägrade att sälja en PVR box för 1995 kr till mig när jag ringde och påpekade det idiotiska med deras erbjudande.
 
fremar - Jo, det kan tyckas illa. Detta har funnits länge. Ett ständigt fjäsk för att det ska tecknas nya kunder. Men det är ju så det är i dagens läge. Produkterna i sig kastas ju över folket. Hela systemet bygger ju på att binda upp kunder och sälja tjänster istället. Sen ska det ingå fri installation med på köpet. Så länge det går inom ramarna av det som står som standard installation. Men det nämns inte av de som säljer det heller. Ett sista spik i lådan ifrån försäljaren som säger. Sen ingår fri installation på köpet. Ni konsumenter blir bara mer och mer bortskämda :)

Ang boxarna ja, 2695 kontra 1995 är visst en skillnad men ska du springa och handla egna boxar som i sin tur stödjer CanalDigital så kostar det likväl 6000:- och uppåt. Och när du väl har problem så kanske det kan bli svårt att få den där supporten ifrån CD. I Viasats värld finns där inga boxar (laglig väg) som hanterar NDS-Videoguard utom Viasats egna. Man får inte som konsument ej heller köpa en CA-modul för att köra Viasat på en annan satellitmottagare.
 
Jo jag är nog ganska införstådd med att man inte kan räkna med någon support från CD om boxen skulle strula! Har också hört att deras boxar inte är de bästa och nu när jag skall uppgradera till HD så tänkte jag passa på att försöka få tag på något bättre.
Skall man verkligen behöva punga ut med drygt 6000:- för att få en vettig fungerande box? Har köpt en del från Tyskland bl.a. multiswitch, lnb samt koaxkabel till betydligt lägre pris än här hemma. Kanske man skall göra detsamma med PVRboxarna?
Jag behöver dock veta vad man skall titta efter för att den skall fungera med CD HD.
 
Ingen som har tips?
 
En satellitbox som reder ut Conax kan vara en bra början!
Vet dock inte hur långt CD har kommit med sin pairing av kort och box.
 
Tack för info! Men innan man köper något vill man ju veta om det kommer att fungera. Kanske någon här på forumet som har provat annan box än CDs egen?
 
Conax är krypteringen som CanalDigital nyttjar sig av.
HD brukar vara en ändelse som nämns på boxar som reder ut HD-signal. :p
 
NanoXX 9800 HD
Genom MPEG-4 stöd levererar NanoXX 9800HD knivskarp bild från HD sändningar men även MPEG-2 sändningar "lyfts" ordentligt via inbyggd uppskalning!
En PVR box dock utan hårddisk.
Inspelning sker på valfri extern hårddisk (tillval) kopplad via USB eller E-SATA .
Flytta filer till och från den anslutna hårddisken med hjälp av ditt nätverk. Andra funktioner är bl. a. inbyggd Mediaspelare med stöd för Xvid, mp3, JPG mm. Conax embedded. Streama inspelade filer från en NanoXX receiver till en annan NanoXX receiver via LAN (gäller 9500HD & 9800HD).
 
Sist jag frågade CD om vilka boxar som är ok att ha hos dom så fick jag till svar att dom endast tillåter sin egen HD PVR box.
Jag har ingen personlig erfarenhet av den men läst väldigt mycket skit om just den boxen.

Samtalet slutade med att jag sa upp mitt CD och byter till boxer!
Där finns det gott om boxar att välja på och det är dessutom billigare.

//Magnus
 
Svågern har sedan någon månad tillbaka CD:s HD PVR. Den verkar fungera bra men oj vad GUI:t ser förlegat ut jämfört med Vista Media Center som vi själva använder sedan cirka 2.5 år.

"Bästa" lösningen torde därmed bli en media center dator. Kostnad från cirka 3kkr och uppåt. Lägg till 1500 - 2000 för en eller flera Firedtv / Floppydtv DVB-S2 mottagare. Använder man media centret som bara media center och inte håller på och fipplar och installerar en massa program så fungerar det riktigt bra. Ännu bättre blir det i september när Windows 7 släpps med en ny version av Media Center. På vårt primära media center kör vi Vista (utan SP1) med automatiska uppdateringar avstängda. Har tuffat på utan problem i 1.5 år. Det enda som vi har installerat utöver operativet är ffdshow.

Vill man ha en snygg och strömsnål variant så kan jag rekommendera den nya generationens Mac Mini (med Nvidia grafik) tillsammans med en Vista installations (eye-tv och plex är inte lika smidigt som Vista imo, kan kanske bli på sikt men inte i dagsläget). Då hamnar man på strax under 7000.

När det gäller multirum har vi provat olika extenders (t.ex. XBOX 360), men då vi har ett stort mediabibliotek av rippat material i xvid/video_ts så har vi istället apple tv:s i andra rum. Apple TV är dock inget jag rekommenderar för inköp idag då den förmodligen blir ersatt av en ny och betydligt strömsnålare variant under hösten.
 
Vet inte om vi pratar om samma sak. Jag håller på att renovera och har dragit dubbla koaxialkablar till respektive plats där vi skall ha tv. Tänkte att det kunde vara bra att kunna se olika program på olika ställe samt att ha inspelningsmöjlighet med PVR

Mediabox/dator blir det kanske också men är i första hand intresserad av att få tag på vettiga PVRboxar som fungerar med CD.
 
Redigerat av moderator:
CD har ännu inget krångel med pairing som Viasat kör. Det går alltså använda i princip vilken hd-box man vill som klarar Conax och har rätt cam.
Dreambox DM800 är en mycket trevlig box (har själv föregångaren utan HD).
http://www.minhembio.com/bpl/186428
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.