Vi var och tittade på Lyckan vid husknuten i göteborg. Vi står också och väljer mellan lb classic 135 och detta hus nu.

Det känns som lyckan har mer rymd i kök/vardagsrum vilket är rätt najs. Ryggåstaket får sin fulla rätt också när det sträcker sig över hela huset... i classic 135 är det ju bara ena "halvan" som får ryggåstak om jag har förstått det rätt. Det ger ju inte alls lika mycket rymd...
 
Hur kommer det sig att ni inte överväger Myresjöhus Stallgården? (Med närmast identisk planlösning som Lyckan)
 
molarin skrev:
Hur kommer det sig att ni inte överväger Myresjöhus Stallgården? (Med närmast identisk planlösning som Lyckan)
Priset.

Nu har jag inte priset för just detta hus av Myresjöhus. Men de hus vi har tittat på av dem har varit väldigt dyra i jämförelse med andra liknande...

Har ni priset för stallgården i standardutförande?

Huset "!attityd" från eksjöhus med liknande planlösning tycker vi ser sjysst ut också!
 
Redigerat:
hej vi fick pris på lyckan har för mig att det var ca 2150000
utan tomt utan tillägg så det andra priset där på 2100 nånting var billigt
 
Stallgården kostade i förra katalogen cirka 1,7 inkl. platta på mark och standardschakt.
 
Elmattes skrev:
hej vi fick pris på lyckan har för mig att det var ca 2150000
utan tomt utan tillägg så det andra priset där på 2100 nånting var billigt
Vi fick priset 1.875 på lyckan funkis med vinkel. I standardutförande. Utan extra för schakt osv. Antar att vi får lägga på ca 100tkr.
 
molarin skrev:
Stallgården kostade i förra katalogen cirka 1,7 inkl. platta på mark och standardschakt.
Hmm det var inte så farligt... Stallgården har lite "äldre" utseende exteriört dock. Vi är mer inne på funkis :D
 
Ja, då är det ju Tenor i så fall. Ingen aning om priset där...
 
molarin skrev:
Ja, då är det ju Tenor i så fall. Ingen aning om priset där...
Vi fick priset för tenor i utgångstandard 2.045.000:-

Är inte exakt säker på standarden i Myresjöhus villorna. Men jag tror inte det ingår centraldamsugare, badkar mm i det priset jämförbart med eksjöhus Lyckan...
 
Redigerat:
Myresjöhus har heller inte isolerade innerväggar, OSB eller likvärdig bakom gipsskiva. Därtill har de elradiatorer på övervåning.
 
Z
Acerman skrev:
Hej !
dock har lbhus inte isolerade inneväggar, väv i lilla toaletten och bara ett enkelt handfat.
QUOTE]

vad jag vet har lbhus kakel/klinker i lilla toaletten med...

vi har valt eksjöhus av den anledningen att det kändes som att de tog överpriser för saker och ting och för att säljarna har verkar så enormt ointresserade och inte svarat på mail , etc då vi hört av oss.
 
Zelmilainen skrev:
Vi har valt eksjöhus av den anledningen att det kändes som att de tog överpriser för saker och ting och för att säljarna har verkar så enormt ointresserade och inte svarat på mail , etc då vi hört av oss.
Oj, det var lustigt! Vi har försökt ha kontakt med Eksjöhus (också i Norrköping), men de svarar ju inte alls på mail. LB-hus i Norrköping däremot svarar snabbt och direkt.

Eller menar du att ni har valt BORT Eksjöhus? Ordet kanske föll bort...
 
Z
flindra skrev:
Oj, det var lustigt! Vi har försökt ha kontakt med Eksjöhus (också i Norrköping), men de svarar ju inte alls på mail. LB-hus i Norrköping däremot svarar snabbt och direkt.

Eller menar du att ni har valt BORT Eksjöhus? Ordet kanske föll bort...
precis, "bort" försvann... vi valde BORT eksjöhus. lb-hus har varit väldigt trevliga! =)
 
Vi bor själva i ett LB 135. Vi var också inne på ett lyckan funkis med vinkel innan. Vi var och tittade på båda husen i verklighetan men fastnade för 135:an.
En stor skillnad som man bör tänka på är att i 135:an ligger föräldrarsovrummet i anslutning till barnsovrummen. Medans i Lyckan ligger de i skilda delar av huset med vardagsrum och kök emellan.
Har man små barn som vi har tycker jag att det är att föredra om sovrummen igger i anslutning till varandra. Har man däremot tonåringar kan det ju vara skönt att ha de mer separerade. Något att tänka på bara.....
 
Tänk också på att även små barn blir tonåringar... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.