Magnus Ekberg skrev:
Ang Örementhus

Jag skrev att man skulle vara på sin vakt och detta innebär givetvis att om behovet uppstår så ska man givetvis vidta åtgärder, men att vara misstånksam mot allt och alla i från första stund leder mycket sällan till ett bra bygge,
efter att varit med om ca 200 husbyggen så vet jag att det är så.
Man får ju innerligt hoppas att du inte jobbar i fastighetsbranschen mer!
Och för den delen i med människor över huvud taget.........vilken inställning till kunder....*SUCK*
 
Snailman
Salsterhus verkar oxå ha en sån inställning till sina kunder, kunderna är underliga om de vill ha räkningarna specificerade och så... man ska tydligen ha förtroende för sitt byggföretag och tro att de gör allting rätt vare sig så är fallet eller inte.

Min uppfattning är att de som har mest besvär med kunder som ifrågasätter måste ju vara de som gör allting fel, de som gör rätt borde ju ha ganska så mycket mindre problem med 'jobbiga' kunder
 
Magnus Ekberg skrev:
Ang Örementhus
Efter att ha letat länge efter kommentarer om Öremnthus så ser jag att det endast är familjen Winquist / Hansson som inte är nöjda med Örementhus.

Det hela handlar mycket om hur man själv uppför sig, givetvis bör man vara på sin vakt men att misstro alla inblandade ifrån början till slut resulterar ofta i ett dåligt bygge.

En som är mycket väl insatt och har arbetat på Örementhus i många år, dock inte nu längre.



Hörru, alla förstår att du som skriver detta är inblandad i problematiken med deras hus. Fixa problemen i huset istället för att sitta här och kommentera.
 
  • Gilla
Hosse
  • Laddar…
Magnus Ekberg skrev:
Ang Örementhus

Jag skrev att man skulle vara på sin vakt och detta innebär givetvis att om behovet uppstår så ska man givetvis vidta åtgärder, men att vara misstånksam mot allt och alla i från första stund leder mycket sällan till ett bra bygge,
efter att varit med om ca 200 husbyggen så vet jag att det är så.
Detta inlägg är inget annat än rent skitsnack! Sanningen är precis tvärtom.
 
Tråkigt att ni har så mkt problem med Örement.Har själv varit i kontakt med dem då jag har fått höra väldigt goda ord om dem.
Visst har de ansvaret när det är total entreprenad men man kan ändå ta referenser på deras hantverkare och säga att man inte vill ha just den firman.Örement anlitar olika byggfirmor och jag vet att det finns de som är riktigt bra.
Hoppas att det löser sig för er.
 
mfransso skrev:
Det är ju mänskligt att fela och byggföretag/husleverantörer utgör inget undantag från detta antagande, nej tvärt om, när det kommer till felande så har det visat sig att de är mycket mänskliga.
Så rätt så.

Det som skiljer agnarna från vetet är hur de hanterar de missar som trots allt förekommer.
 
MammaMø skrev:
Fy för en oseriös firma...och så denna mullvaden som kommenterar i tråden. Skrattretande!
Oseriös firma jag inte om jag vill skriva under på.
Örementhus har, som någon annan här på tråden helt riktigt påpekade, merparten nöjda kunder här på forumet.
Jag har själv bevittnat ett antal av deras byggen på nära håll och samtliga dessa kunder har i slutändan fått vad de förväntat sig.
Däremot finns det inga husbyggare alltid lämnar efter sig helt perfekta hus.
Det är bara märkligt att Örementhus inte tagit tag i reklamationerna, men det kan också ha att göra med viss personalomsättning i firman. Det är ingen ursäkt men en förklaring till att det blivit dåligt skött.
Jag hade gått till huvudägaren i detta fallet, Per Haak (ja samma som äger Haak´s stenhus), och krävt agerande från hans sida.


Däremot är det som sagt löjligt genomskinligt att någon som aldrig gjort inlägg tidigare går in och försöker försvara en fd. arbetsgivare (om det nu är så)
 
Hej! Vill gärna komma i kontakt med er som råkat illa ut när det gäller Örementhus och Haaks stenhus (är väl samma personer?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.