Tänkte först skriva alla turer jag haft med Garde men märkte att det skulle bli väldigt lång text så jag tar det i korthet.

Efter att ha prövat fyra olika larm där inget fungerade kommer här de fel jag kommer ihåg:

Fel på knappar och batterifjädrar saknades
Mkt svårt att para ihop enheter med huvudenheten
De flesta gånger jag testade larmet löste varken magnetkontakter eller rörelsedeckare ut larmet
Handenheten tappade kontakt med huvudenheten
Glapp i magnetkontakt
Handenheten omöjlig att starta flera gånger
Diverse felmeddelande bl.a. om fel på brandvarnare
Jag blev inte meddelad om larm som utlöst
Första larmet levererades några veckor försenat utan att jag blev meddelad
Chef skulle ringa upp men gjorde det aldrig
Supporten var aldrig otrevlig men inte en enda ursäkt för allt strul jag haft
Garde svarade inte på mail om när jag skulle få mina pengar

Efter fjärde larmet kom Garde och jag överrens att jag skulle få pengarna tillbaka. Men det tog 4 veckor för Garde att betala tillbaka och jag var tvungen att hota med att lägga ut min upplevelse av Garde på alla internetforum som diskuterar larm. Nu nöjer jag mig med att lägga ut det på denna sida ;-).

Nu har jag beställt ett Bosch Easy…

Mvh
 
Ja, där ser man.

Man kan alltså här läsa att kvalite kostar?

Lycka till med Bosch Easy
 
Akta er för att handla ett Garde-larm. För oss har rörelsesensorn krånglat, handenheten är glapp och magnetsensorn gav upp efter ett tag. Då har vi ändå fått utbytesdelar men ex har ingen av tre dekare fungerat.

Numera är det omöjligt att nå Garde via telefon.
De svarar inte på mail.
Tittar man på bolaget så har de bara röda siffror.
Bolaget har inte ens en fulltalig styrelse vilket brukar vara tecken på knasföretag.

Det är otroligt märkligt att IKEA låter Garde använda IKEA i sin marknadsföring och att Garde fortfarande står med på IKEA:s sida.
 
Nu har jag installerat Bosch Easy och kan väl inte direkt säga att jag längtar tillbaka till Garde...

Nej det är minst sagt klassskillnad på Bosch Easy och Garde. Enda nackdelen med Bosch Easy är att det inte är så lätt att installera, men med lite hjälp går det om man är lite händig.
 
Vi har tyvärr också köpt ett larm från Garde via erbjudande från IKEA.

Larmet är helt värdelöst. Helt omöjligt att installera utan hjälp och när man väl lyckats så fungerar det oftast inte. Rörelsedetektorerna och brandvarnaren har jag aldrig fått att fungera. Har försökt nå dem via telefon (senast idag) men man kopplas vidare till nån central som inte har en aning om vad som pågår. Jag antar att företaget är bluff.

Jag har även kontaktat IKEA och bett dem kolla vad som händer.

EDIT: Jag blev uppringd av deras kundtjänst idag så jag var nog lite snabb på tangentbordet innan. De var väldigt hjälpsamma och vi får väl se om jag får rätt på det nu. Bortse därför från mina kommentarer om bluff ovan.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.