Läste detta idag i min lokala tidning. TTela.se

http://ttela.se/start/lillaedet/1.493873


Så man börjar gråta. Hur kan dessa människor få bygga hus? Sen vilken tillverkare kan det handla om tro?
 
Tragiskt fall det här..... Men jag kan inte förstå hur folk kan göra affärer för så stora pengar utan att kolla upp företaget man skall handla med och framför allt kontrollera att man fått det huset man skall ha innan man betalar.

Låt mig gissa att det inte handlar om svensk arbetskraft som byggt det huset. Jag har inget emot duktiga yrkesmän från europa men oftast är dom ju tyvär inte det därav min gissning.
 
oavsett vad det är för tillverkare så är det för jäkligt.
husföretagen drar sig inte för att blåsa oss dumma konkurrenter.
 
Ja där ser man, näringsförbud och livstids utvisning eller nåt. Är man ansvarig så är man väl den som åker dit, som en ansvarig utgivare på en tidning?
 
Ett bra tips är att man alltid googlar säljare, företagsägare och företag innan man skriver på något.
Skurkar i byggsektorn brukar lämna efter sig ett spår artiklar, domar och irriterade kundkommentarer.
Ett enkelt sätt att grovsålla.
 
dangerousdave skrev:
Ja där ser man, näringsförbud och livstids utvisning eller nåt. Är man ansvarig så är man väl den som åker dit, som en ansvarig utgivare på en tidning?
Utvisning vart? Småland?
 
Smile.75 skrev:
Låt mig gissa att det inte handlar om svensk arbetskraft som byggt det huset. Jag har inget emot duktiga yrkesmän från europa men oftast är dom ju tyvär inte det därav min gissning.
Är snarare en ledningsfråga. Antingen ger man byggarna de ekonomiska förutsättningar som behövs för ett kvalitetsbygge. Eller så är man bara är ute efter att komma så billigt undan, på alla områden. Resultatet blir naturligtvis därefter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.