Hej! Vad är det för praktisk skillnad mellan en gräsmatta anlagd med Granngården Slottspark eller Weibulls extra green? Mvh John
 
När vi skulle köpa frön ringde jag till Granngården. Det är nu en dryg månad sedan, men jag vill minnas att hon som svarade sa att Granngårdens frön kommer från Weibull och att Granngårdens Slottspark motsvarar Weibulls Extra Green.

Eftersom Granngården ville ha 1500 kr för 20 kg Slottsgården och Hornbach tog 1150 kr för 20 kg Extra Green, valde vi den senare.

hydrolift - 2300 kr för 20 kg Extra Green låter hutlöst. Är du säker på att det priset verkligen stämmer? Här finns några fler priser:
http://www.byggahus.se/forum/graesmattor/89685-baesta-pris-pa-weibull-extra-green.html
 
  • Gilla
Hasnija
  • Laddar…
Tack för ett snabbt och utförligt svar! *tummen upp*

Fröna:
Det var något sådant jag tänkte eftersom Granngården och Weibulls har samma ägare i Lantmännen.

Priset:
Jodå, 2300 kronor stämmer. De lever i en annan värld på det lokala Granngården tyvärr.
De brukar vara rejält dyrare på det mesta, trots att det aldrig finns något i lager...
 
Ägs inte Weibulls av Econova? Vill dra mig till minnes att även Lantmännen krängde av Granngården till ett rikskkapitalbolag förra året, men där kanske jag har fel.
2300 för en 20 kg säck, kan nästan tro att du varit på Plantagen (där lever man verkligen i en egen värld). Kollade på Gardenas vertikalskärare hos Plantagen, de skulle ha 2300 för den, Bauhaus vill ha 1500 för samma maskin... Du kan inte gå till någon annan butik? 2300 är satans dyrt. Tror de tog 1200 förra året på Granngården.
 
J
Helt rätt vad gäller Granngården Nuno, Lantmännen sålde Granngården till ett riskkapitalbolag 2008.
 
Nuno skrev:
Ägs inte Weibulls av Econova?
Jo, de hade visst köpt det ifjol ser jag nu när jag Googlar lite.

Det fina vore om det fanns någonstans att beställa fröna via postorder eftersom jag har långt till billigare plats, därav mitt intresse för Nordposts frön.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.