Undra vad sidan är anpassad till för skärmstorlek? Hela hemnet fyller inte ens upp halva min skärm på bredden. Dessutom är den till vänster (ej centrerad). Känns skummt
 
Mikael_L
En förbättring fann jag.
Man kan söka på hela landet, inte bara län för län. OK, inte ofta det behövs :surprised:, men ändå...

Annars kändes väl det mesta som en försämring ... :(
 
P
Att inte kunna söka över kommungränserna är katastrof.
Måste vara någon i Kirunakommun som har gjort sidan.
I storstadsregionerna så bryr man sig ganska lite om vilken kommun man letar i.
Ta tex Stockholms regionen så finns det totalt 26 kommuner......
När vi letade runt Malmö/Skåne så var det ett 10 tal kommuner som var intressanta. Vilken tid det hade tagit.....
Tur man inte behöver leta där nu.

En funktion som jag saknar är att man skulle kunna plocka bort objekt ur en sökning. Dvs markera som ej intressant....
 
Redigerat:
Mikael_L
TheStills skrev:
Att inte kunna söka över kommungränserna är katastrof.
Måste vara någon i Kirunakommun som har gjort sidan.
I storstadsregionerna så bryr man sig ganska lite om vilken kommun man letar i.
Ta tex Stockholms regionen så finns det totalt 26 kommuner......
När vi letade runt Malmö/Skåne så var det ett 10 tal kommuner som kan vara intressanta. Vilken tid det hade tagit.....
Jag håller med dig.
Det jag saknade mest med förra versionen var möjligheten att kryssa i flera län och/eller kommuner och göra en anings större sökning på en gång.
 
Jag gillar att se textvarianten och det som var bra förut var att jag kunde se vilka jag tittat på förut. Nu har man ingen aning.
 
I den avancerade sökningen kan man klicka i en ruta "Inkludera kranskomuner".
Jag håller dock med om att det inte är en förbättring!

Men nu kan man ju söka boende i monaco också känns som ett ganska klent argument för "uppgraderingen" :p
 
Någon webfuscator hadde för lite uppdrag verkar det som.. ;)
 
I
Jag mailade dem direkt och bad dem återgå till gamla ordningen medan de funderade vidare på hur den nya skall se ut. Den nya sidan är, som flera redan av er upptäckt, en större katastrof. Men de envisas fortfarande med att ha den nya kvar. Jag har därför övergått till http://www.booli.se/ istället som varande en bättre lösning. Men det var nog inte vad mäklarna tänkt sig. Nå. Då får väl de på Hemnet lära sig lyssna till oss och ta sig en funderare på hur sidan ska kunna bli bättre, annars får de ta sig i brasan istället.
__________________
Byggaren
 
Är oxå grymt irriterad på "nya hemnet" !!!
Urdåligt !

Jag vill kunna söka på endast nyproduktion och då givetvis endast få upp nyproduktion men det funkar inte :((

Mailade direkt och klagade ...har inte fått svar ...de är säkert "mailbombade" !

Saknar gamla versionen !

/Matte
 
Det följer den nya trenden med oöverskådliga, bildtunga sidor med blaffiga syboler.
Sidorna blir oöverskådliga och svårjobbade.
(Ett annat färskt exempel är Tradera, som fullständigt förstört sin sida med ett gränssnitt som verkar hopkodat av en fjunig fjortis...

Hur sen dessa sidor ska kunna fungera om man inte har ett snabbt bredband fattar jag inte heller...

Usch!
 
Tack för tipset på booli.se. Den siten är väldigt snabb och den har flera fördelar som tex att man kan se nyligen sålda fastigheter i området och om de sålts över/under begärt pris samt att man lätt kan söka även på mäklarna.
 
jag har lagt in sökning på vissa områden / kriterier och får varje dag mail med de nyinkommna ..Helt perfekt och blir inte mycket besvär överhuvudatget. Vill jag nu kolla något utöver det jag redan prenumererat på så kan jag de få gångerna gå in och göra en manuell sökning...

Hemnet är hur bra som helst tycker jag( och ja jag har använt det innan ombyggnaden med)
 
Mikael_L
yonna skrev:
Tack för tipset på booli.se. Den siten är väldigt snabb och den har flera fördelar som tex att man kan se nyligen sålda fastigheter i området och om de sålts över/under begärt pris samt att man lätt kan söka även på mäklarna.
Ja nu har jag också provat booli. Funkar riktigt bra faktiskt.
Finns alla objekt som finns på hemnet även på booli?
 
Synd på Hemnet. Skrev också till dem med mina synpunkter men fick tillbaka ett standardsvar utan svar på mina frågor. Hoppas de tar till sig av kritiken och lägger till de funktioner man uppskattade i den gamla designen. Tills dess blir det booli.se.
 
Mikael_L skrev:
Ja nu har jag också provat booli. Funkar riktigt bra faktiskt.
Finns alla objekt som finns på hemnet även på booli?
Jo, de ca 20 objekten som just nu finns ute på min ort finns också med på booli.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.