Hej,
ska avjämna ett ojämt betonggolv och vill bygga så lite som möjligt med spackel. Är det VM-jobbigt att hyra betongslipmaskin och slipa av de värsta kullarna/höjderna på golvet innan jag spacklar? Betonggolvet är gammalt.
 
Vad är det för betong (typ stenhård konstruktionsbetong eller äldre mjukare betong)? Hur mycket är det som måste slipas ner?
 
hej,
det är äldre betong, ganska mjuk tror jag, men det är såndär betong med endel stenar som utfyllnad, även om de nog inte ligger i ytskicktet. jag har bilat och spårat i betonggolvet tidigare och det gick förhållandevis enkelt. egentligen behöver jag inte slipa ner nånting, men då måste jag istället spackla tjockare, så det jag funderar på är vad som är enklast, att slipa av de högsta höjderna, eller spackla ca 1cm tjockare. det hela rör sig om totalt 35kvm.
 
Jag drog av rätt hård slipsats med en ABS-slip som jag hyrde på Cramo i krokarna. Den har ett antal "stenar" som maler sig ner sakta. Stenarna sitter på en platta som roterar i ganska maklig takt så dammet yr och far inte speciellt mycket. Det kanske kan vara något som passar hemma hos dig?

Jag fick tipset på slipen från just Cramo när jag ringde dem och frågade vad jag skulle ha. Ring dem vettja, de är experter på den här typen av prylar!
 
tack, jag ska kolla med dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.