Hus_Tomten skrev:
Vi kollade på 121 också. Dock så skippade vi det. Huset känns lite för "ihoptryckt" för att få plats med allt. Har sett lite bilder också och det verkar så trångt... fast vet inte riktigt.

Vi kollar på classic 185 istället nu. Det är billigare än 121. Med fler möjligheter till utbygge i framtiden... Vi är lite inne på att 185 fasaden är lite småtråkig dock. Ladugårds stuk :p Nån som har tips på hur man kan göra fasaden roligare utan att slänga en miljon på det?
Välj den öppna planlösningen så får ni ett annat utseende på fasaden med liggande fönster i kök och tvättstuga.
 
Har pris på NF 185 med oinredd övervåning. Priset gäller Uppsala och ligger på 1630 kkr.
Helt färdigt var priset 2172 kkr.

Är huset alltså 100 k dyrare i Uppsala?
 
eran skrev:
Har pris på NF 185 med oinredd övervåning. Priset gäller Uppsala och ligger på 1630 kkr.
Helt färdigt var priset 2172 kkr.

Är huset alltså 100 k dyrare i Uppsala?
Har ni några tillval? Mitt pris var i standardutförande, utan trappa och gavelfönster mm.
 
Priset avsåg inredd botten, utan trappa och fönster i gavelspetsarna. Isoleringen i mellanbjälklag osv. Dvs typ en Classic 117 fast med möjlighet att göra halvplan
 
Ditt pris ser ut som det jag fick på en ugglan 117 oinredd övervåning. fast det är ju som bekant borta nu och ersatt med 185an
 
Tydligen är det olika pris i olika delar av landet beroende på entreprenad och lite annat...
 
Kör Lb-hus med delad entreprenad? Har dom totalentreprenad borde dom ju ha samma pris över hela landet....
 
De har totalentreprenad, dvs står för hela bygget. En del hantverkare såsom snickare har de själva, men tar in olika firmor till t.ex. el, målari, vvs och kakel. Därav blir det olika priser över landet.
 
Z
Hus_Tomten skrev:
Vi kollade på 121 också. Dock så skippade vi det. Huset känns lite för "ihoptryckt" för att få plats med allt. Har sett lite bilder också och det verkar så trångt... fast vet inte riktigt.

Vi kollar på classic 185 istället nu. Det är billigare än 121. Med fler möjligheter till utbygge i framtiden... Vi är lite inne på att 185 fasaden är lite småtråkig dock. Ladugårds stuk :p Nån som har tips på hur man kan göra fasaden roligare utan att slänga en miljon på det?
vi vill helst ha ett enplans dock och 5 rok räcker gott och väl, ev 6 rok. det blir alldeles för stort annars. nästan alltid är inte planlösningen som jag vill ha den om husen är 1½ plans... vill liksom ha, ett stort sovrum, gärna med klädkammare/dress i anslutning, samt två mindre sovrum och ett badrum på övervåningen, inget mer. inget stort allrum, som det nästan alltid är. det jag ev stör mig lite på vad gäller classic 121 är att vardafsrummet är väldigt stort i förhållande till de andra rummen. jag skulle liksom vilja ha det lite mindre och sen att den ytan gör att de andra rummen kan bli lite större om du förstår... men jag har två andra husförslag med, där spec en kan vara intressant, som har samma prisnivå, dock kanske inte riktigt samma klass. har dock ej kollat det alternativet så noga.
 
Vi kommer nog köra på Classic 135! Bara banken går med på det :D
 
undrar hur man kan jämföra smv mot ett lb hus???det är som att jämföra en merca mot en fiat och då är inte smv mercan.
 
nybyggd skrev:
undrar hur man kan jämföra smv mot ett lb hus???det är som att jämföra en merca mot en fiat och då är inte smv mercan.
Om man får med tjejen till den här fiaten så pax för den!

barbie_fiat_500_300448a.jpg
 
nybyggd skrev:
undrar hur man kan jämföra smv mot ett lb hus???det är som att jämföra en merca mot en fiat och då är inte smv mercan.
Jo jag tycker man kan jämföra dem eftersom de faktiskt är i nästan samma prisklass.
 
Jämföra går självklart bra. Sedan att jämförelsen inte utfaller till SMVs fördel är en annan sak. Man får skilja på jämföra och jämställa.
 
Om man tycker att krypgrund är en fördel så vinner ju Smålandsvillan. Det finns ju en del som tycker det är bra med krypgrund, även om det nog är fler som förespråkar gjuten platta. Det där kan ju diskuteras i alla oändlighet och jag kan se fördelar med båda systemen.

Tittar man på resten av standarden upplever jag att man får mer hus för pengarna hos LB. Dessutom blir energiförbrukningen lägre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.