Skall till New york nu i sommar och funderar att köpa lite verktyg där. Jag funderar på Dewalt, ungefär ett sådant här paket: http://www.tools-plus.com/dewalt-dck450x.html

Vad tror ni om det ?
Fungerar det med tanke på svensk 220v?
Har ni tips på affärer i New york, som säljer verktyg billigt?
Har ni tips på andra märken som är billigare där än här?

Tack på förhand/
 
Antingen handlar du en omvandlare, eller en laddare avsedd för 230V.
 
Japp.. Titta bara på blåa... (eller pastellgröna?) Makita när du är på andra sidan pölen om du vill ha nöjdhetsgaranti :D
 
borstarmicke skrev:
Kolla bara så att du får li-ion batterier, står faktiskt inte specat o laddaren laddar både ni-cad o li-ion...
Själv hade jag satsat på nåt schysst Makita 18v-kit, grymt bra priser på dem oxå i USA.

[länk]

Dyrare men då får du ju det mesta oxå; [länk]
Fungerar de här laddarna till spänningen i Sverige?
De sista paketet såg riktigt fint ut! Hur tror ni att det går att ta hem genom tullen?
 
Risken är väl stor att laddaren inte är specad för 230V.

Beroende på hur länge du är i NewYork så kan du kanske beställa verktygen till hoteller/stället du bor på.
 
Kolla in tryckluftsverktyg, det skall jag göra om 6 veckor ;). Och som FredrikR skriver, beställ till hotellet där du bor.

Om du är där bara några dagar, ta kontakt med hotellet och kolla om dom kan ta emot dina paket på förväg så du bara hämtar upp dom då du checkar in, det brukar oxå funka.

Happy shopping.
 
Det fanns ett trix förr med "import" av tex golfklubbor. Att man gjorde dom begagnade innan införsel till Sverige. Numera är det "Europa" som blir första tullfilter.

Jag brukar nöja mig med att packa upp sakerna ur kartongen och slänga dessa.
Har dock aldrig åkt fast/blivit förhörd och vet således inte till 100% vad dom frågar efter. Troligen bara efter kvitto eller var du köpt/betalt för sakerna.

Att beställa till hotell har jag ingen erfarenhet av. Det kan ibland vara lite krångel att handla på ett kontokort i ett namn och sedan få saker skickade till någon annans namn. Värt att kolla upp.

Vad jag tagit hem vill ni inte veta...hahaha

Tullfritt är var sjömans rättighet.
 
Hej

Alla verktyg i USA år 110 V och kan inte rimligt enkelt konverteras till 220 volt.
Dock så kan man köpa 110-220 v konvertrar eller trafos (tex Kjelle Co).
En hygglig till batteriladdare kostar ca 400 sek när jag såg dem senast.
Det finns även en 220 volts webhandel (http://www.internationaltool.com/220-Volt-Tools.aspx)

Var försiktig om du till äventyrs konverterar tex en 110V laddare till 220 V.
220 V kräver större isolationsavstånd och det vet jag av egen erfarenhet då jag körde en USA lampa med 220V glödlampa och en USA skarvsladd.
Det smällde otäckt när jag la på strömmen.

Tryckluft kan man köpa utan problem.
Tex DW skeppar de inte officiellt till Europa (de har att göra med att säljarna förhandlat bort garantin och reparerar till egen kostnad).

Kör själv batteriverktyg, tryckluft fräsar, tvingar, etc från USA (är mkt nöjd).


Lycka till

Mvh

Peter
 
Bättre att handla 230v laddare på tradera, dräller av dem där...
Har sett en del gå rätt billigt.

Var vaksam när du handlar i USA, vissa kit har 2st 1,5ah batterier ist för 3,0ah som känns som ett måste.
 
Prisskillnaden mellan USA och UK är ganska liten när man räknar in frakten. Det var tom dyrare att köpa ett paket med 6 Maktia vertyg från usa om man räknande med tull, moms o frakt...

Fördelar med UK är att det går snabbare, man får en 230v laddare (dock med fel kontakt) och närmare att skicka om det går sönder.
 
Dadde skrev:
Skall till New york nu i sommar och funderar att köpa lite verktyg där. Jag funderar på Dewalt, ungefär ett sådant här paket: [länk]

Vad tror ni om det ?
Fungerar det med tanke på svensk 220v?
Har ni tips på affärer i New york, som säljer verktyg billigt?
Har ni tips på andra märken som är billigare där än här?

Tack på förhand/
Jag har försökt mig på att handla verktyg på Manhattan (antar att det är dit du skall) och det är nog ett av de sämsta ställena i USA för detta. Iofs inte speciellt oväntat... lär bli bättre om man kommer utanför stan. Det enda "halvtipset" jag kan ge dig är Home Depot (kedja som finns över hela USA). De finns på några ställen på Manhattan. Adresserna hittar du på www.homedepot.com.

De har paketet du länkar till för $499: http://www.homedepot.com/webapp/wcs...langId=-1&catalogId=10053&productId=100669995

Sen har de även Makita, Bosch, Milwaukee, Hilti mm. Priserna matchar oftast inte de du hittar på nätet, men det kan bli en ganska bra deal ändå...
 
Lowes är också helt okej. Same, same.
 
Tackar för alla svar!
Tack för tipset på butiker. Lowes verkar vara lite billigare än The home depot. Båda ställena verkar ligga ganska nära där vi skall bo.

Jag har en Dewalt skruvdragare hemma med tillhörande batteriladdare DE9118. Men den skruvdragaren är bara på 12V. Kommer den fungera att ladda 18V batterierna från USA i den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.