Hej!

Tänkte kolla med er var ni har köpt era uterum, ( eller tänker köpa!) samt vad ni tycker om dem.
Är de "prisvärda" osv. Det finns ju en del leverantörer, men vilka är bra?

Själv hade jag tänkt bygga något nästa sommar och bara fundera i år:)

Jag hade tänkt mig vår - sommar - höst bruk, byggt från långsida av hus med skjutdörrar.


Har ni något bra att rekommendera???
 
Bygger med willab Garden...
24m2 uterum, förlängd sommar, alltså inget isolerglas.
Tycker dom är prisvärda !

Jag valde ingen standardstomme så jag fick såga till stommen själv.... lite klurigt men det gick bra!
 
Redigerat:
Vi byggde för 3 år sedan ett för året runt bruk, c:a 20 M2. Vi köpte ett från Santex och vi är mycket nöjda med resultatet. Santex är kanske inte världens billigaste men kvaliteten är det inget fel på.
 
Byggde ett 27m2 vår-höst uterum från willab garden åt mina föräldrar förra året.

Mycket bra kvalitet till ett hyffsat pris. Vi var runt och kollade på rätt många leverantörer men hittade ingen i samma prisklass som willab garden som var ens i närheten av samma kvalitet.

Dessutom mycket enkelt att bygga, bra och enkla monteringsanvisningar. Nästan allting kommer färdigsågat med perfekt passform. (Panelen och lite andra detaljer får man såga själv)
 
Vår uterum kommer från två leverantörer, tak, stomme och plattan kommer från willabgarden och vikdörrarna kommer från skånska byggvaror. Båda har varit bra att ha att göra med.

Vi beställde inte färdigtsågat från Willabgarden, pga vår takfot gjorde att vi var tvungna att göra lite speciallösningar. Om det blivit något fel har det inte varit något problem att reklammera.
 
just byggt från willab.

bara positivt. Snyggt, billigt och enkelt o bra service
 
Bygger just nu ett egen designat uterum för "hela året", stommen är just rest., med kanaltak från Willab och mått anpassade fasta- och skjutpartier från Ventana.

Willabs material har anlänt och vi har än så länge "bara" positivt att säga om dem. När det gäller glaspartierna så har vi just beställt dem. Inte de billigaste men kanske de som kan leverera de bäst måttanpassade. Då vi ville ha dörrar med "rejäl" höjd, blev 2,5 m till slut. Inte så många leverantörer som kunde fixa detta.
 
Har beställt ett santex på c 23kv/m Inte billigast som näms tidigare, men efter lite undersökningar man gjort så ligger kvaliteten lite bättre till där. Bilder kommer när allt är på plats.
 
byggde Vi förra året, har i år fortsätt projektet med pool från Prima Star.

Fick bra hjälp från Willab Garden då Vi var där med ritning. Gick bra att montera, klart godkända bygginstrutkioner.

//Frasse
 
Vi köpte våra partier och tak från skånska byggvaror. Snabb leverans och väldigt bra pris. Virket till stommen köpte jag på Byggmax.
Fördelen om man bygger från början är ju att man kan bygga efter måtten dom har på partierna och taken.


Så här blev resultatet.
http://www.styleroom.se/album/2011
 
  • Gilla
Fixfia
  • Laddar…
Byggde ett uterum på 35 m2 i höstas från Willab har funkat perfekt ett vår sommar höst rum. Vi la in elektrisk golv värme fick rekomderat att lägga ett klick golv i stället för klinkers. Ett av dom biligaste med myckete plast i så är risken liten att det händer något när det ej är värme på. I detta rum firade vi jul med 6 grader minus utanför vi hängde upp tyg gardiner för fönsterna för att få lite isolering och många värmeljus detta funkade bra.Kör man golvärmen för fult så sa elektriken att det kostar ca 100:- dygnet. Tycker detta är mycket bättre än bli stekt på huvudet.
 
  • Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
F frallan skrev:
byggde Vi förra året, har i år fortsätt projektet med pool från Prima Star.

Fick bra hjälp från Willab Garden då Vi var där med ritning. Gick bra att montera, klart godkända bygginstrutkioner.

//Frasse
Har du bild på ert uterum och pool?
 
Byggde ett färdigt paket från skånska byggvaror i sommar utförande. Har inte upplevt behov av mer isolering, när vi vill vara där så är solen framme och oftast vill man då öppna.
Färdigsågad stomme och grundmålat, bra passform beskrivningarna lite knapphändiga och kunde ibland misstolkas. Det jag saknad var att de inte kunde leverera en dxf ritning på ett standard uterum för bygganmälan, några timmars extra jobb som borde finnas.
 
Vi har byggt med partier från skånska byggvaror. Vår, sommar och höst- modellen. Tycker överlag de är prisvärda och snygga. Tog deras ”designkarm”. Upplever det som en totalt sett snyggare lösning än hos en bekant som har den vanliga. Lättare att få det rakt osv mot stolpar och så också. Har byggt stommen med lösvirke.

Köpte kanalplasttak från GOP för att få rökfärgat (mörkare).

Uppförd altan med designkarm och rökfärgat kanalplasttak vid ett rött hus under kvällshimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där är slutresultatet. Blir en trapp nu i sommar.
 
E elca skrev:
Byggde ett uterum på 35 m2 i höstas från Willab har funkat perfekt ett vår sommar höst rum. Vi la in elektrisk golv värme fick rekomderat att lägga ett klick golv i stället för klinkers. Ett av dom biligaste med myckete plast i så är risken liten att det händer något när det ej är värme på. I detta rum firade vi jul med 6 grader minus utanför vi hängde upp tyg gardiner för fönsterna för att få lite isolering och många värmeljus detta funkade bra.Kör man golvärmen för fult så sa elektriken att det kostar ca 100:- dygnet. Tycker detta är mycket bättre än bli stekt på huvudet.
E elca skrev:
Byggde ett uterum på 35 m2 i höstas från Willab har funkat perfekt ett vår sommar höst rum. Vi la in elektrisk golv värme fick rekomderat att lägga ett klick golv i stället för klinkers. Ett av dom biligaste med myckete plast i så är risken liten att det händer något när det ej är värme på. I detta rum firade vi jul med 6 grader minus utanför vi hängde upp tyg gardiner för fönsterna för att få lite isolering och många värmeljus detta funkade bra.Kör man golvärmen för fult så sa elektriken att det kostar ca 100:- dygnet. Tycker detta är mycket bättre än bli stekt på huvudet.
har du någon värme i ditt uterum

Jag har köpt skjutdörrar w50 och w62 på willab gardens vår mässa. När jag skulle hämta dom då sa någon säljare att de är inte så vinter anpassade. Min tanke var ifrån början att bygga platta på mark med värmeslingor men nu är jag väldigt orolig att det kan bli kallt under vinter. Hur har du någon värme i ditt uterum? Hur håller det värmet under vintertiden?
Med vänlig hälsning,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.