Något som jag ofta hör och läser om är att det vid vissa abbonnemang ingår fria väktarryck. Är lite nyfiken på vad som gäller egentligen hos de olika bolagen. "There is no such thing as a free lunch" brukar det ju heta. Jag gissar mig till att "fria utryckningar" egentligen betyder "fria utryckningar vid larm genererade av obehörig person". Alltså varje gång som man genererar väkarryck själv så får man stå för det. Sedan så undrar jag också vad de olika bolagen debiterar vid ryck.
 
Som du säger, bara riktiga larm som är fria, alltså får väktarbolagen in pengar på 95-99% av alla larm ändå..
Kostnaden för ryck här i Stockholm ligger på 1200-2000 kr för privatpersoner.

"There is no such thing as free lunch" :rolleyes:
 
Se det som en försäkring, typ en sån där som säljaren på onoff försöker prångla på dig när du ska köpa en ny 22" datorskärm till hemdatorn eller nått liknande....
- Klart du ska ha en försäkring, tänk om du tappar skärmen när du är ute med båten...

"Fria" väktarutryckningar betalas med högre månadskostnad för abonnemanget så enkelt är det.
 
Ja det kanske är så, i vissa fall. Kikade lite djupare i Securitas Direct. Snitt"payback" tid ligger på 4,7 år. vad blir matten då? 300:-/månad 55mån x 300= 16500:-. . Minus matrialkostnad samt installation 5000:(gissning). 11500:- Borde ju räcka till några ryck samt lite vinst.
 
Hej
Kan svara av egen erfarenhet då vi har Securitas aroundio paket. Har några gånger
råkat utlösa larmet själv så att väktare fått rycka ut, har ej behövt betala för detta och det skall man inte heller när man har securitas, då detta ingår!
 
Vi lurades att sätta in Sectors larm. Installatören satte upp en detektor bakom en dörr som vår katt gärna stryker sig mot. Resultatet är att det kan larma ett par gånger i veckan ibland. Den dan de antyder något om att betala för dessa utryckningar ligger min uppsägning i brevlådan.
 
Ropa.
Urshäkta mig hur lyckades ni bli "lurade" att installera ett larm?

Vad säger installatören när du tar upp saken om att detektorn är felplacerad?
 
Andy78 skrev:
Ropa.
Urshäkta mig hur lyckades ni bli "lurade" att installera ett larm?

Vad säger installatören när du tar upp saken om att detektorn är felplacerad?

jag tror han menar att han vart lurad till just det märket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.