När vart Sector alarm godkända av swelarm?

Vad gjorde dom för att bli medlemmar där?
 
När kommer jag inte ihåg.. Men frågan är väl mer när de fick bli medlemmar på nytt eftersom de har blivit uteslutna en gång tidigare
 
Ganska ointressant om de är godkända eller inte. Efter vad jag vet så är varken företaget eller dess produkter seriösa.
Om jag inte missminner mig sitter deras centralenhet ihopbyggd med pinpaden innanför dörren. Dvs ett enkelt slag på denna när dörren brytits upp och larmet är dött.

Skulle personligen hellre satsa på ett larm från Jula/CO med gömd centralenhet och lös pinpad/brytare i 7-9-hållarlåset eller välja en seriös firma som tex Securitas eller G4s om du inte fixar installation själv.
 
Det intryck jag fått av företaget är inte särskilt seriöst. Vi fick nyligen besök av en ung kille som gick runt i området och försökte kränga deras larm. Vi talade om att vi inte var intresserade av deras produkter och att vi kollat på det larm som villaägarna rekommenderar.

Hans svar var då att enda anledningen till att villaägarna har rekommenderat företaget i sju års tid beror på att ägaren till företaget sitter i villaägarnas styrelse. Eftersom det hela lät helt osannolikt så skickade jag ett mail till den ansvarige på villaägarna för att undersöka om det fanns någon sanning i påståendet. Naturligtvis var det rent skitsnack och villaägarna var milt sagt förbannade över beteendet och rekommenderade oss att anmäla sector alarm. Det var dessutom inte heller första gången deras säljare sprungit runt och blåljugit kunder i ansiktet med samma historia. Så om nu företaget har som ambition att uppfattas som någorlunda seriösa så borde man nog rensa lite bland sina säljare!
 
Rättelse.

Dom var på väg att bli utsparkade p.g.a alla klagomål...

Vi hade en försäljare här i veckan som jämförde larmkostnaden med parabolabonnemanget..
 
Redigerat:
Rättelse på rättelse, De blev utesluta sommaren 2007 (enligt swelarm själva), och vart nära att bli utesluta i år igen pga klagomål.
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.