Jag vill dreva mina fönster enligt Paroc el Isovers metod med plastad drevremsa på insidan. Men hittar inte att köpa det, inte Byggole, Byggmax eller Bauhaus har. Någon som vet var man hittade det på hyllan här i Stockholm?
 
Bor själv i Umeå och varit runt på varenda bygghandeln i stan för att få tag på plastad drevremsa. Både Paroc och Isover har det ju i sitt sortiment. Det enda vettiga svar jag fått har varit att det inte finns någon efterfrågan, och att det är en väldigt dålig affär för dom att köpa in 180m drevremsa (vilket är den minsta grossistförpackningen) för en kund som behöver 50m.
Personligen känns det som ett enkelt val mellan skum och plastad drevremsa, inget söl, inget kladd, inget cancerframkallande medel, dessutom snabbt och enkelt då listerna kan sättas på plats direkt.

Vad finns det för alternativ för att få en vettig ångspärr annars?
 
På byggmax finns en slags rund "skumplast" slang som är till för att täta innåt rummet. De sätts innanför drevremsan och på den lägger man en fogmassa för helt tätt. Ganska billig och lätta att hantera. Lite kladd dock med fogmassan men inte lika illa om med skummet dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.