Hej,

Jag funderar på att flytta min tvättmaskin till garderoben som är utanför (se bild) och sedan bygga en dusch där istället. så att jag kan ha både badkar och dusch Tror ni att det kommer vara några problem? Vara svårt? Vad kan det kosta?

Det är inga större problem att få plats med det bortsett från att duschen bara blir ca 70cm bred men det kan jag stå ut med.

97qpsx.jpg
 
70 cm dusch är ingen hit. Kan du inte flytta handfaten när du ändå är på G?
 
Ja kanske vet inte om det kommer bli supertrångt då eller var menar du att jag isånnaflal ska ha duschen? Där duschen är i dagsläget planerar jag att stoppa in ett badkar istället för duschen.
 
Ja va de kommer kosta... blir ju ett helt nytt badrum.
 
wheaa skrev:
Där duschen är i dagsläget planerar jag att stoppa in ett badkar istället för duschen.
Ahaa, jag trodde ritningen visade hur det skulle bli.
Om du ska ha in ett badkar också, blir du tvungen att slopa ett tvättställ. Då föreslår jag, att du sätter duschen precis innanför dörren. ;)
 
Sen är de aldrig så smart att placera en dusch nära en karm då fukten kryper under plattorna. Många som glömmer dra en silicom el liknande före karmen så vattnet avleds där. Förslagsvis under plattan närmast karmen. Många vattenskador pga de.
 
...eller så sätter man en dusckkabin.
 
Immobil skrev:
...eller så sätter man en dusckkabin.
Ja blir ju rymmlig me 70cm som yttermått ;)
 
varför skulle jag behöva bygga om hela badrummet? borde väl räcka med att fixa avlopp för duschen eller?
 
har du inte avlopp och vatten där tvättmaskinen står?
 
jo det har jag, tänkte bara om man måste fixatill det lite snyggare o med fall o så för duschen?

sen måste jag väl dra nån slang från garderoben där jag har tänkt att ha tvättmaskinen till det avloppet också.

är det ok att ha tvättmaskin i ickevåtrum?
 
smiler skrev:
Ja blir ju rymmlig me 70cm som yttermått ;)
Med tanke på väggstumpen, ser den ut att vara åtminstone 1 meter. Fast ritningen är kanske inte skalenlig? ;-\
 
Immobil skrev:
Med tanke på väggstumpen, ser den ut att vara åtminstone 1 meter. Fast ritningen är kanske inte skalenlig? ;-\
Jo djupet men inte bredden som han skriver är 70cm...
 
wheaa skrev:
är det ok att ha tvättmaskin i ickevåtrum?
Inte hos vårt försäkringsbolag iaf. (det behöver iofs inte vara våtrum, men det ska finnas golvbrunn och tätskikt upp en bit på väggen)
 
smiler skrev:
Jo djupet men inte bredden som han skriver är 70cm...
Jag vet, men jag vill att han ska inse att det blir för smalt, därav mina råd. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.