phl skrev:
När de endast ber om postnuffror är det för diverse marknadsundersökningar. När de vill ha namn, adress etc så brukar de hävda att det är för att "om du tappar bort kvittot så har vi dina uppgifter här". Det lustiga är att det helt plötsligt kan dyka upp utskick från företagen i fråga till adressen du uppgett.

Säg nej till sådan kartläggning och skit, ju mindre företagen vet desto bättre är det!
Vad brukar du göra när du ser reklamblad/reklambroschyrer från Bauhaus, K-Rauta, Beijer, XL-Bygg, Optimera och m.fl?

Erkänn att du gillar att bläddra i dem! :D
 
Vete sjutton det, faller nog mer för frestelsen att lägga två timmar att surfa porr på nätet i stället. Där är utbudet obegränsat ;)
 
Mikael_L
phl skrev:
Vete sjutton det, faller nog mer för frestelsen att lägga två timmar att surfa porr på nätet i stället. Där är utbudet obegränsat ;)
Just det här uttalandet låter lite lagom bizzart ... :)
Iaf taget ur sitt sammanhang, jag tror jag ska skicka det till din fru/flickvän ... hehe :) :cool: :rolleyes:
 
Min fru säger oxo att jag surfar porr, det är ett vedertaget begrepp i hushållet. Det är dock väldigt lite hudtoner och väldigt mycket svart/grönt ;)
 
Mikael_L
Jo, jag vet precis vad du menar.
Måste vara ungefär som jag, när jag fått tag i en ny elfa eller julakatalog så går jag och stänger in mig på toa ett tag ... :D :D
 
Jag har en kollega som tagit toalettlektyr till en ny nivå hemmavid, han brukar ta med sig laptopen in.
 
Mikael_L skrev:
Jo, jag vet precis vad du menar.
Måste vara ungefär som jag, när jag fått tag i en ny elfa eller julakatalog så går jag och stänger in mig på toa ett tag ... :D :D
Hur lång tid tar det för dig att komma ut ur toan efter en elfa-omgång?
 
P
Hur kan det komma sig att "Forumgud/Gudfader/Fullvärdiga medlemmar" helt spårar ut i tråden?.. Är det för att ni ska få flera skrivna inlägg???
 
TheStills skrev:
Hur kan det komma sig att "Forumgud/Gudfader/Fullvärdiga medlemmar" helt spårar ut i tråden?.. Är det för att ni ska få flera skrivna inlägg???
Japp! Det är bara kolla vad Mikael_L har skrivit:
"Brasklapp; titeln Gudfader får man för att man skriver mycket, inte för att man kan något. ;)"

Själv fick jag kommentaren av min fru "sitter du och porrsurfar nu igen" när jag var inne på tradera och letade efter något verktyg/ maskin som behövde komma till ett bättre hem. :D
 
Redigerat:
Mikael_L
TheStills skrev:
Hur kan det komma sig att "Forumgud/Gudfader/Fullvärdiga medlemmar" helt spårar ut i tråden?.. Är det för att ni ska få flera skrivna inlägg???
Tvärtom !!!


Vi har alltid varit urspårade, det är därför vi har fått våra titlar :D


Minst 20-30 minuter måste man nog ge en ny Elfa-katalog. Åtminståne hinna scanna igenom nyhetssidorna. ;)
 
Alltså, om Mikael_L skulle få lön för sin "insats" i det här forumet så borde han få en Kapex, en sänksåg och några skenor.

Hur kom jag fram till det?

6038 inlägg, anta att varje inlägg tog honom 2 minuter att skriva, nu tar vi inte hänsyn till förarbetet, d.v.s. läsa igenom trådarna först. Det blir 201,3 timmar. Om vi säger att han skulle få 100 kr efter skatt så blir det 20126 kr...
 
Mikael_L
Hur många timmar har du glott på TV då, de senaste åren? :D
 
Hehe... Du blev medlem augusti 2006. Det var precis då jag började studera på kth, och studerar än idag. Under dessa år har jag faktiskt inte tittat på TV så mycket, slår man ut antal timmar blir det nog max en timme i veckan, några enstaka filmer + VM i hockey och fotboll och kanske något annat. Det blir ungefär 210 timmar under dessa år.

I ditt fall får vi addera forumaktivitet och TV-tittande! :D
 
sen finns det en del av oss som inte ens har tv *ler lite* Nåja hade ingen då fram tills sambon flyttade in. Dock ser jag lika mycket på den nu som då, dvs noll.

/K
 
Mikael_L
OK, om jag skärper mig då och försöker komma upp på trådspåret igen ...

Jag tycker om alla dessa bygglador såsom bauhaus, byggmax, k-rauta osv.
Jag tycker också om Jula, biltema, swedol osv med.

Förutom att det finns mycket bra prylar och prisvärda produkter så ser dessa varuhus också till att hålla prispress på hela branchen, vilket är bra för oss konsumenter.

Nackdelarna är uppenbara, främst deras personals dåliga kunnande.

För några år sedan behövde jag en ny insats till en FMM-blandare, jag tog en bild med digitalkameran på blandaren och gick till bauhaus. Där var det givetvis tvärstopp, inte har dom en aning om vad jag behöver till den blandaren. Då vände jag mig till en riktig VVS-firma, utan en sekunds tvekan fick jag rätt prylar i handen + en kopierad sprängskiss av blandaren + en snabb instruktion över hur jag går tillväga. Ett verktyg för att skruva isär gick också att låna mot deposition.

Skillnaden i kunnandet är givetvis enorm, och vinner byggladorna helt över fackhandeln och konkurerar ut dom så är det en stor förlust. Så glöm inte att stödja fackhandlarna också med en del av dina inköp. ;)

Att som tidigare trådskrivare bli arg över att ett tidsbegränsat erbjudande inte gäller en dag för sent är däremot bara löjligt. Villkoren är ju satta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.