Vi köpte en Klippo Excellent GCV i helgen som jag trivs väldigt bra med men jag har en liten undran.
Den har ett svart vibrationsdämpande handtag som färgar händerna svarta när jag använder den, är det normalt?
Jag har bara använt den två gånger (ca 90min totalt) så jag vet inte ifall det är något som kommer bli bättre med tiden eller ifall det är något fel med just mitt handtag. Hur har det varit för er? Blir/blev ni svarta om händerna när ni klipper med er Klippo? Har det gått över eller minskat med tiden?
 
Nu var det några år sedan jag köpte min, men att handtaget färgade av sig har jag inget minne av. Klippo är ju dessutom ett känt märke med känd kvalité så de kommer nog ta hand om dig när du hör av dig.
 
Jag har haft min i styft ett år. Jag klippte precis gräsmattan, och när jag nu tittar på händerna, så nej- de är inte det minsta svarta. Troligen någon inköpare på firman som hittat en billigare inköpskanal för cellgummit de har som vibrationsdämpare. På dom och påtala att något måste ha hänt!
 
magnus07 skrev:
Vi köpte en Klippo Excellent GCV i helgen som jag trivs väldigt bra med men jag har en liten undran.
Den har ett svart vibrationsdämpande handtag som färgar händerna svarta när jag använder den, är det normalt?
Jag har bara använt den två gånger (ca 90min totalt) så jag vet inte ifall det är något som kommer bli bättre med tiden eller ifall det är något fel med just mitt handtag. Hur har det varit för er? Blir/blev ni svarta om händerna när ni klipper med er Klippo? Har det gått över eller minskat med tiden?
Har samma problem. Har klippt c:a tre timmar totalt, och jag blir också svart. Har samma maskin som du.
 
A
Jag har haft min Klippo i 5 år, jag har aldrig fått svarta händer. Ring/åk och klaga.
 
Tack för svaren!
Har mailat försäljaren och frågat ifall det är normalt eller inte o sen får vi se vad som händer sen.
Återkommer när jag fått svar!
 
Snailman
Klippo har nog bra kvalite så länge de inte ändrar på något, då använder de kunderna för att testa om det blev bra eller ej.... tex så när de gjorde det kominerade gas/drivningshandtaget i plast så gick det ju snart sönder så numera görs det delvis i metall istället... Detta hade de ju kunnat testa själva först innan det släpptes på marknaden...

Så de har nog bara bytt gummiblandning utan att testa först....

Så varning för allt som nyligen ändrats på klippos maskiner
 
Jeg tror nok det er bare det at de arbeider svart........ :D
 
Efter att ha klippt nu på eftermiddagen, kanske jag ser ett slut på detta med svarta händer. Tyckte att jag blev mindre svart idag. Fjärde klippningen tror jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.