tänkte köpa miele inbyggnadsugn
och tittade på miele mikro...hmm den var ju lika dyr som ugnen..
vore ju trevligt att ha samma märke..men mikron använder man ju inte så mycket
 
Slå ut kostnaden 10 000:-? på tiden dom beräknas hålla (20år) så är det inte så borde det kännas mer värt det.
 
Hej
Vill man ha en ugn som håller i 20 år....? Tycker man gör det enkelt för sig att slå kostnaden på 20 år.

/ Markus
 
ja är ju sant, om miele håller längre så blir ju kostnaden inte mer än dom andra märkena.
kvalite är ju alltid bra...slippa byta så ofta..
 
Fast man får väl tänka på att det inte är en regel eller en garanti att de håller i 20 år bara för att det är Miele... När jag skulle välja diskmaskin var ljudnivån en viktig faktor, och det blev en med 39 db. Skulle jag haft motsvarande från Miele hade den varit 3 gånger så dyr så jag tänkte faktiskt att då får jag hellre en ny diskmaskin 3 gånger om det behövs istället för att chansa på att Miele faktiskt håller i 20 år. Och vem vet vilken standard på maskin man vill ha så många år fram i tiden? Om 10 år kanske diskmaskinerna bara drar hälften så mycket el och vatten som idag.
 
vad tycker ni är bäst på hällen
liggande ram, stående, eller planlimmad?
 
markusz skrev:
Hej
Vill man ha en ugn som håller i 20 år....?
Öhh, va?
 
Hej igen TS
Återkom med ditt val.

Jag köpte själv ett "Miele-kit" 2009 och har haft problem med både ugn och induktionshällen. Skräp helt enkelt.
Tvättmaskinen är dubbelt så gammal men går som en klocka.
 
Med dagens renoveringshets så känns 20 år vääääldigt långt..
Mina päron gjorde om sitt kök för 14 år sedan, alla tyckte det var ursnyggt då, idag ser det ut som ett kök som man skulle vilja byta om man skulle bo där ;)
 
Det finns tydligen en regel för att Miele överlever inlandsisen men finns det en regel för att resten inte överlever samma period? Glöm inte att varumärkets vikt när ni räknar år här. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.