Fick fakturan från rörmokaren idag och jag är arg :mad:

Innan vi startade jobbet så frågade jag vad det skulle kosta och han sa 385:-/tim.

Idag kommer fakturan 37tim x 385+moms plus en bilersättning på 37tim x 100+moms

Kan en hantverkare göra på detta viset, okej om han nu glömde att uppge momsen men att ta 125kr/tim för att bilen skall stå på min uppfart medans han jobbar?????

Tilläggas ska att firman ligger 500m från fastigheten.

Tacksam för svar

//Stefan
 
Hemmakatten
Rörmokaren vet mycket väl att alla priser han ger till en privatkund skall vara inklusive moms.

Att begära 125:- per arbetad timme för bilen har jag aldrig hört talas om tidigare. HELT SANSLÖST!!

Bestrid fakturan skriftligt i delar. Dv.s Du går med på att betala 385:- per timme men inget annat.
 
Tack för svaret, jag har heller aldrig hört att man fakturerar bil per timme man är på byggplatsen.

Det är ju okej om han tar en utkörningsavgift, men nästan 5000kr för 5 dagar tycker jag är väl bra.
 
Du har all anledning att vara arg, för det där är ju ännu ett exempel på hur vissa hantverkare skaffar kollektivet ett oerhört dåligt rykte. Bestrid fakturan precis som Hemmakatten beskriver, och stå på dig, för det han försöker med är sällsynt fult.
 
Jag vill också tillägga lite kuriosa till historien.

Vi hade ner alla element i fastigheten 14st för att blästra och måla, när han satte tillbaka dessa och vred på vattnet så var det kopplings läckage på 13 av dem.

Fortfarande så är det 1 element som inte är tätt plus att vi tappar tryck i systemet hela tiden så vi får ingen värme till tredje våning.

Vi har påpekat dessa problem hela tiden men han säger bara att det kan bero på luftfickor i systemet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.