Hej är det någon som har erfarenhet av ventilerade golv för källare? Jag har nämligen markfukt och skulle vilja lägga trägolv i källaren?
 
. Kanske fråga i bygg forumet med nån snickare om de har nån lösning på hur de brukar göra.
Kan ju inte va första gången i världshistorien någon lägger trägolv i källaren... :)
 
Smart!
 
Platonmatta med ventilation om du inte vill bygga så mycket på höjden och har ett plant källargolv. Annars funkar Nivell eller Ghia golv utmärkt, men ta även här med en ventilationsfläkt eftersom du har markfukt.
Lycka till!
 
Platon är det som känns bäst efter att ha kollat på nätet på dina tips. Tack!

Tror du att man fixar att smälla in ett själv? När man pratar jämt och ojämt golv menar man då att ett ojämt golv är för ojämp för t.ex klickgolv. Alltså inte så himla ojämt om du förstår vad jag menar?
 
Richie_Evd skrev:
Platon är det som känns bäst efter att ha kollat på nätet på dina tips. Tack!

Tror du att man fixar att smälla in ett själv? När man pratar jämt och ojämt golv menar man då att ett ojämt golv är för ojämp för t.ex klickgolv. Alltså inte så himla ojämt om du förstår vad jag menar?
Ungefär....
Platonmattan tar upp en del av det ojämna.
Men om det är en "rå"gjuten platta, alltså ganska skrovlig yta. Då får man spackla upp, slipa ner eller flyta golvet innan man lägger platonmattan. Annars finns det risk att du får ett svajigt trägolv med klackljud
Det bör inte vara några problem för dig att lägga in platonmattan, se till att få bruksanvisning där du köper platonmattan.

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.