Har 2 erfarna snickare för 120kr/h som säger att dom bör sätta upp en stomme på 2 veckor med isolering,yttterpanel mm. Stämmer det att det tar så kort tid?
 
Beror på hur stort huset är och om det är enplanshus. Låter lite optimisktiskt men det är många timmar på ett dygn ;-)
 
Menar du 120 h efter rotavdrag? Annars är det ju klart svart arbete vilket strider mot de svenska lagarna.
 
låter som ett par väldigt snabba grabbar;), beror ju dock som sagt på husets storlek.
 
Jag skall stomresa ett FH hus, Trasten heter huset och det är 135kvm
Vi har räknat på 4st snickare delat på 160 tim dvs 5 dagar.

Dom tar 330kr/tim + moms

Blir förmodligen billigare för jag skulle hjälpa till så kanske man kunda kapa 1 till en 1/2 dag.

På en offert ifrån FH så fick jag 124.500kr för stomresning
 
330 * 1,25 *160 = 66000 kr
Isf gör dom ju en bra vinst om du har fått en offert på 124000 kr.
 
corner skrev:
330 * 1,25 *160 = 66000 kr
Isf gör dom ju en bra vinst om du har fått en offert på 124000 kr.
Först tyckte jag priset på 124500kr ifrån FH var helt ok, men nu när man har börjat räkna på det så spar man pengar om man letar runt lite extra.

Sedan forstsätter jag själv med bygget, skall bli riktigt roligt.

Huset kommer v.35
 
Bengan...
Varför leja bort den roligaste delen?
Lej bort innerväggar, golvläggning och annat skräp som vem som helst kan göra billigt! Dessutom får du lite motion =)
 
måste få fråga hur länge ni tror att stomresning ta för en utbyggnad på 30 kvm, 7 fönster och 4,6 meter upp i nock med ryggåstak....jag gissar på två gubbar. En fråga till - vad räknas in i en stomresning?
 
"Stomresning" är inget entydigt definierat begrepp. Betydelsen varierar från fall till fall. Handlar det om att få ett pris så måste du definiera exakt vad du menar.
 
Tottebygger skrev:
Bengan...
Varför leja bort den roligaste delen?
Lej bort innerväggar, golvläggning och annat skräp som vem som helst kan göra billigt! Dessutom får du lite motion =)
Vet inte ifall jag törs göra stomresningen, så det blir rätt.
Har aldrig gjort det, men allt det andra jag skall göra har jag gjort.

Du är välkommen ner hit och hjälpa mig. ;-)

mvh Magnus
 
bengan24 skrev:
Vet inte ifall jag törs göra stomresningen, så det blir rätt.
Har aldrig gjort det, men allt det andra jag skall göra har jag gjort.

Du är välkommen ner hit och hjälpa mig. ;-)

mvh Magnus


Var i Sörmland bygger ni??:confused:
Edit: Kom på att ni bygger i E-tuna. =)

Vi är i fullgång med huset.. Pannor på taket och nästan alla mellanväggar på plats. =)
 
Redigerat:
MrNice80 skrev:
Var i Sörmland bygger ni??:confused:
Edit: Kom på att ni bygger i E-tuna. =)

Vi är i fullgång med huset.. Pannor på taket och nästan alla mellanväggar på plats. =)
Stämmer bra med Eskilstuna, i ett område som heter Slagsta.
Verkar lösa sig med stomresningen, polaren och hans farsa som skall hjälpa mig nu.

Var hos hans farsa ikväll och gick igenom allt,, så nu känns allt genast bättre.
 
JLAINE skrev:
Menar du 120 h efter rotavdrag? Annars är det ju klart svart arbete vilket strider mot de svenska lagarna.
Betalar du mer? Detta är givetvis med moms:D
 
bengan24 skrev:
Vet inte ifall jag törs göra stomresningen, så det blir rätt.
Har aldrig gjort det, men allt det andra jag skall göra har jag gjort.

Du är välkommen ner hit och hjälpa mig. ;-)

mvh Magnus
Hehe...
Ska faktiskt spendera några veckor i Mariefred i sommar och resa två utbyggnader och en liten stuga på 40 kvm.

Byggde för övrigt en stomme igår (plutteliten på 8 kvm). Jag och en hantlangare gick från ren platta till färdig stomme, tak med 5 små stolar samt råspont och papp igår på 9 timmar.

Behöver du hjälp i sommar kan man ju alltid titta över på en fika i solen. Kommer vara i krokarna mellan 26 juni och drygt en månad framåt. Skicka ett PM, så kan jag skicka över ett nummer vid behov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.