http://www.thuresson.se/websites/thuressonse/filbank/Villakorg.pdf

Råkade se en annons för "Villakorg" i någon villatidning. Färdigsvetsad armering för villaplatta. Skulle det kunna vara värt att satsa på när man ska gjuta? Funderar på att göra "förberedelserna" själv och sedan låta en firma komma och göra själva gjutningen. Hur mycket tid skulle man spara på detta måntro?
 
Massor! Ska du göra allt från scratch, dvs köpa armeringsjärn, kapa, bocka och naja, tar det sin tid vill jag lova. Numera köper jag svetsade korgar och beställer allt annat i armeringsväg som prefab, dock inte från leverantören du nämner.
 
Vill du tipsa om en annan lev som är bättre/billigare? Hur mycket dyrare blir det att köpa "färdigt" än att naja/svetsa själv?
 
Jag importerar handelstål. Färdiga produkter så som korgar kostar mindre per kilo, än vad du får betala hos lokale bygghandlaren för vanliga armeringsjärn. I framtiden kommer jag eventuellt att köpa reklam på forumet, så att det blir enkelt för privatpersoner att beställa.
 
Om du inte har tillgång till en riktig bockmaskin och dessutom inte har armerat förut så lönar det sig absolut att köpa färdiga korgar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.