Hej!

Dags att måla garagegolvet, tips på fabrikat på färg/flingor önskas.

Är det värt pengarna att lacka in sand där hjulen skall rulla?

/L
 
Nej Nej Nej ingen färg med flingor i ett garage, du skall välja ett compact golv som tål dubbdäck, oljor och batterisyra. Ett målat golv ser snyggt ut i 2 år sen börjar det nötas bort, lågggärna lite mer pengar nu och ha ett golv som står sig i 10-15 år. Hör med din lokale epoxi golv firma dom kan hjälpa dig.
 
Men håller inte ett epoxigolv för det du räknar upp då?
Att jag sen vill kasta på ett lager flingor innan klarlacken är ju en ren estestik.

/L
 
ett fling golv är bara ca 300 my tjokt medan ett compact golv är 3mm, dubbdäcken sliter ut det målade golvet.
 
Är inte ett sk "marmofloor" golv tjockare än så, jag tvivlar på att jag målar så tunt...

/L
 
Ni pratar om olika saker,

Ett epoxy golv är inte samma sak som ett målat golv med epoxyfärg ;)
Det går inte att få ett målat golv att hålla i ett garage avsett vad man målar med.

Ett epoxygolv är en smet Epoxy som blandas med färgad sjösand eller sten,
Sen kör man helicopter över som när man gjuter.
Det blir ett outslitligt lättstätat golv som tål det mesta, vanligt i industrilokaler, bilhallar och garage mm, räkna med 3-400:- m2
 
Okej, då förstår jag skillnaden, men har det golv jag hänvisar till blivit sämre?

Jag är uppvuxen i ett garage som målades tidigt 70-tal med sk marmofloor, och det överlevde både moped och epa-åldern utan några problem.

/L
 
Ja kvaliten på epoxin har blivet sämre, den som man använde på 70-80 talet var en starkt lösnings medel baserad epoxi och den var ganska slitstark, dagens epoxi är en snällare och inte lika tålig, skall inte gå in för djup med aminer och sånt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.