Tyvärr har grunden gjorts dåligt av VVSarna på så sätt att nästan alla rör går upp fel, upp till 20 cm... Så många ställen i betongen måste bilas upp.

Hur är resultatet EFTER att man varit inne o bilat i betongen? Speciellt i garaget där det är 2 ställen som rör ska vara i väggen, men som rören är 20 cm utanför väggen... det blir ju en rätt stor yta som måste bilas upp.

Betongen i övrigt i garaget är väldigt fin och slät. Är det risk att bilningen kan få betongen i resten av garaget att uppge sprickor i ytan och bli fult?
 
hallå ellrrrr :)
 
ingen fara,bila på du
 
Det bilas ganska friskt i nyproduktion av större fastigheter. Om det skulle innebära problem med betongen så inbillar jag mig att någon på bygget skulle bli hudflängd när uppsticken hamnar fel.
///j
 
A
Det är bara att starta bilmaskinen, men det framgår inte om du har värmeslingor i betongplattan. Om du har det så måste dom lagas när du har bilat sönder dom, har svårt att tänka mej att du kan ha sån tur att du lyckas bila vid sidan om dom. Men det är inga problem för en v v s:are att laga när dom ändå ska ska flytta rören. Sen är det bara att blanda betong och gjuta igen hålen, men lagningen kommer alltid att synas i betongen men det är bara kosmetiskt. Tycker du att det ser fult ut och vill dölja det då blir du så illa tvungen att prima och flytspackla, och det är (kan man tycka) omotiverat vansinnigt dyrt.
 
Jodå, som tur var vid sidan om dom. Så lite "tur" i oturen kanske... Men självklart ska golvvärmen provtrycks igen (hoppas jag!).

Om det är omotiverat vansinnigt dyrt att få det att se ut som det ska!.. så är det grundentrepenörens problem då dom orsakat det hela.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.