AnneFi
Såg att Byggmax nu har byggsats på friggebod 15kvm 7000kr.
billigt.

men vad kostar det att bygga själv?

jag hade tänkt mig gjuten platta inga fönster, en dörr.

jag hade nämligen inte tänkt mig några 15kvm. boden ska få plats med min
gräsklippare trädgårdsredskap och trädgårdsmöblerna bland annat.
på vintern kan där ju vara ganska packat utan att man bryr sig.
jag tycker att 15 kvm känns lite väl gigantiskt för förvaring.

jag tänkte att om en byggsats på 15kvm inkl allt på byggmax kostar 7000 kr
kan det inte kosta mycket att köpa och bygga mindre själva. ?
 
Det finns mindre byggsatser också :)

Bygger man själv så brukar man bygga med lite bättre kvalitet så jag misstänker att det inte blir någon större skillnad
 
Du är medveten om att det Byggmax säljer är en byggsats till en STOMME? Det är alltså långt ifrån en färdig friggebod du får. Du måste i alla fall klä tak och väggar med någonting. Köper du till panel, råspont, takpapp och en dörr så kostar det mer än vad stommen kostar.
 
AnneFi
andersmc skrev:
Du är medveten om att det Byggmax säljer är en byggsats till en STOMME? Det är alltså långt ifrån en färdig friggebod du får. Du måste i alla fall klä tak och väggar med någonting. Köper du till panel, råspont, takpapp och en dörr så kostar det mer än vad stommen kostar.
ja det var ju pinsamt. :)

men vad kan det kosta att bygga ett eget litet förråd?

jag är ganska trött på att ha gräsklipparen i källartrappen, ramlar över den 100ggr om dagen. och en vinter till med utemöblerna inne kan jag inte ens tänka mig.
 
Tja, en 15-20 tusen kan det landa på.
 
AnneFi
jäklar, det kan jag inte tänka mig.
inte ens mitt sovrum på vinden kostar så mycket att bygga själv.
 
kolla efter enklare bodar coop bauhaus jabo mf det finns billiga bodar just för ditt ändamål
 
Om det "bara" är för att få undan gräsklippare och möbler vintertid så kanske ett lite mindre redskapsskjul skulle funka. Finns i byggsatser i enmängd olika storlekar.
 
AnneFi
Sailorman skrev:
Om det "bara" är för att få undan gräsklippare och möbler vintertid så kanske ett lite mindre redskapsskjul skulle funka. Finns i byggsatser i enmängd olika storlekar.
tyvärr är jag inte intresseras av en byggsats utan vill bygga själv med min sambo.

får rita en bra konstruktion själv och räkna på istället
 
Ett mindre redskapsskjul för gräsklippare mm kan inte kosta så mycket!

Leca block, från ca 20 kr/st

Reglar 45x70, ca 8 kr/m

Panel 22x120, ca 10 kr/m

Råspont 22x95, ca 7 kr/m

osv....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.