Som ni vet kan man aldrig få tillräckligt med frässtål. Jag behöver fylla på med vanliga raka stål i olika storlek och hittade dessa på nätet:
http://shop.jvl-europe.com
Det verkar nästan lite för billigt för att vara bra, eller hur? Någon som testat JVL-stål och kan ge ett omdömme?
/B
 
Dom verkar inte ha någon egen tillverkning iaf. Men det är min tolkning. Du kan skicka ett mail och fråga vem dom köper sina fräsar av. Skulle inte bli förvånad om det är kinesiska Woodpeckers som tillverkar dom och märker dom med JVL.

Troligtvis är det vanlig classe klass på fräsarna.

JVL-europe importer and distributer of woodworking / CNC router bits.
 
... dock har de bättre sortiment än CO.

Tack för länken!
 
Fick detta som svar på mitt mail till dem:
Dear sir,

We have a number of manufacturers.
In china, Italy, Holland and Germany.

We can make/get every type of router bit you want.


Regards,

---
JVL-Europe

Snorunge, du har nog rätt i din förmodan om att det är woodpecker-klass på de billigare stålen.
Det skulle iofs innebära ett prisvärd köp om än inte bästa proffsklass.
/B
 
bengtn skrev:
We have a number of manufacturers.
In china, Italy, Holland and Germany.
Italien ger mig trevliga vibbar. Sätter en peng på att det är CMT fräsar dom köper in.:)
 
Fick även följande spännande email idag:
Dear sir,

I see that you put our e-mail in the forum at:
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/118380-fraesstal-fran-jvl.html
Please state your correct intensions next time.

Can you put following message in the forum too.

We see that there a some doubts about the quality of our router bits.
There are three grades of quality:
- JVL standaard - this is DIY quality.(color: yellow, red, blue)
- The JVL pro-line - this is professional quality. (color: black)
- The HART diamond plated router bits for industrial use.


Regards,

Niels Looman
JVL-Europe

/ B
 
Redigerat av moderator:
bengtn skrev:
Fick även följande spännande email idag:
<snip>

Please state your correct intensions next time.
Jag hade lackat ur totalt på en sådan stalker! Som om han skulle ha något att göra med vad du gör med uppgifterna han gett dig...
 
Redigerat:
phl skrev:
Jag hade lackat ur totalt på en sådan stalker! Som om han skulle ha något att göra med vad jag gör med uppgifterna han gett dig...
Jo, jag tänkte detsamma men å andra sidan sockrade han med 20% rabatt vilket gör det värt att prova de raka stålen och se om de är ok.
/B
 
Jag måste tyvärr ta bort firmans erbjudande, eftersom det kan betraktas som reklam. De som behöver koden kan PM:a mig.
 
oops, sorry!
/B
 
Det var mig en mästerstalker! :D Att leta upp någon på websidor vars språk man inte behärskar är inte lätt...

Edit: Glöm vad jag sa.. Han har nog bara skrivit sitt eget svar i mailen i google.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.