morsan skrev:
Men...har ni någonsin sett duschkabiner i t ex ett omklädningsrum i en sporthall, i ett badhus, på ett sjukhus   :-?

Där verkar det fungera med kakel och klinkers eller  :-/
Bra argument morsan! Det lånar jag om arkitekten fortsätter tjata om duschkabin.  ;)


 
På badhuset på min hemort är det som du säger klinkers och kakel i duschrummet. Måste säga att jag var gång bävar då man måste använda detta. Snuskiga fogar och hela duschrummet luktar skunk. Gissar att de har denna lösning för att det är enklare att städa en stor yta istället för en hög med duschkabiner. Å andra sidan kan det vara så att just detta duschrum är ett som är dåligt gjort? Har inte några andra att jämföra med.

morsan skrev:
Jag föredrar duschkabin, men vi har ett trähus och svetsad våtrumsmatta i duschrummet ;)

Men...har ni någonsin sett duschkabiner i t ex ett omklädningsrum i en sporthall, i ett badhus, på ett sjukhus   :-?

Där verkar det fungera med kakel och klinkers eller  :-/
 
morsan skrev:
Jag föredrar duschkabin, men vi har ett trähus och svetsad våtrumsmatta i duschrummet ;)

Men...har ni någonsin sett duschkabiner i t ex ett omklädningsrum i en sporthall, i ett badhus, på ett sjukhus   :-?

Där verkar det fungera med kakel och klinkers eller  :-/
Att försäkringsbolagen får punga ut med miljarder varje år pga vattenskador (pengar som vi får betala via premierna) tycker jag är indikation nog på att rollade tätskikt och keramiska material inte är toppen på evolutionen.

Även plastmattor är, förutom att de har kortare livslängd än keramiska material, att föredra ur säkerhetssynpunkt. Själv är jag inne på att nästa badrum blir en hybridlösning av plastmatta och kakel.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.