Hej!
Har ett problem att hitta passande stickpropp till denna kontakt. Sitter för dräneringspump, och när den gamla pumpen gick sönder så satte jag in en ny pump med vanlig 220V stickpropp. För att få ström så har jag en skarvkabel neddragen till pumpen. Problemet är att den gamla pumpen försvann i garagerensning så jag har inte kontakten kvar...

Någon som kan tipsa om vad det är för typ av kontakt och vart man kan få tag på den ?
 
  • kontakt.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Byta uttaget istället, det ser livsfarligt ut.
 
spinout skrev:
Byta uttaget istället, det ser livsfarligt ut.
Det verkar ju finnas skyddsjord i alla fall. :D

//Patrik
 
Man ska alltid se det positiva i det hela :) Här var det spänning i tilllvaron...
 
Just det ja... Byt kontakt.
 
Man blir ju mörkrädd för mindre!
Men om man skulle välja att spara uttaget så behöver man ju ingen stickpropp heller, bara å pilla in dom uppskalade trådarna direkt i!
Nej skämt åsido, ta bort, byt, montera nytt å sälj den där tingesten på tradera eller blocket till nån samlare eller mindre nogräknad installatör! :)
 
Jag är intresserad av uttaget. Är det bakelithölje? Vilka färger har trådarna inuti?

Meddela gärna mig om du lägger ut den på Tradera.
 
Elhistoriska skrev:
Jag är intresserad av uttaget. Är det bakelithölje? Vilka färger har trådarna inuti?

Meddela gärna mig om du lägger ut den på Tradera.
Jag tycker mig se brun, blå och gul (gul-grön?) ledare där bak. (Om det är dem går till själva uttaget vill säga.)

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.