En lada 300 m2 vill ha korrigerad plåt och anlita en firma att göra det, vad kan m2 priset bli? vi har hört allt mellan 308-380 kr m2 är detta ett bra pris?
 
Plåten går att köpa från ca 70 kr/kvm. Skulle helt klart göra jobbet själv om det är de där kvmpriserna som det handlar om på firma. Se dock till att fråga hur mycket som är arbete - ni kan väl få rotavdrag på den delen om inte ladan ingår i en rörelse.
 
Det är ett lågt prisförslag, om allt är inräknat, dvs kontroll & ev lagning av underlag, byte av läkt, montering av plåt, hyrda ställningar, resor, moms osv..

känns nästan lite för lågt.. men har du fått ett sådant förslag så ta det om ovanstående ingår.

Personligen skulle jag inte lägga plåt för 70kr /m2 på ett tak, det måste vara budgetplåt, billigare än byggmax, det säger ju en del.
 
Tack för era svar, vad jag förstår så är det med takpapp som ska vara under byte av någon läkt och några brädor och plåten då. Jag som trodde det var dyrt he he :)
 
Okej så det är pappbyte oxå, jag gick händelserna i förväg och trodde att det var en gammal lada med spåntak, ja då är det jättebilligt, pappen e inte billig.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.