Mikael_L skrev:
Jag har dragit av några st Biltema ankarskruv men inga från Byggmax.

Att tänka på, vad gäller Biltema, är att dom får ju fabrikanten att "branda" allt i Biltema's namn.
Så det är möjligt (och troligt) att inköpskällan byts lite emellanåt.
Så om en haft problem med, alternativt varit nöjd med Biltemas skruv (eller andra produkter) så behöver det inta vara samma sort senare.
Håller helt med här, för att göra förtjänsten större är det ju möjligt att dom byter leverantör emellanåt, med biltema generellt är det lite så att man får vad man betalar för, dock tråkigt.
Sadly det är inte första gången jag ser klagomål på biltemas produkter på det här forumet.

Oskar
 
Mikael_L
Jag kan väl också nämna att jag har väl generellt sett varit hygglig nöjd med det jag köpt från Biltema. Däremot börjar dom vara dyrare än många konkurenter på allt fler prylar, så mina inköp därifrån minskar allteftersom. :cool:

Det finns mycket som är bra och prisvärt ifrån lågprisbutikerna.
 
fransk träskruv är inte så stadig, jag monterade upp 600 mm djupa konsoller med 8 mm fransk, provhängde lite i dom och dom som inte gått av vid fastdragningen gick då av. Då satte jag 6mm 120 långa träskruv, minns inte märket men köpta på Beijer, i dom kunde man hänga hur mycket som helst utan problem!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.