P
Provade Biltema för några år sedan och de var dåliga. Rostar och böjde sig lätt samt att krysspåret lätt blev förstört trotts nya bits i rätt storlek.
 
Jag har handlat 1200 av Essves cutters som ska ner i mitt virke, återkommer senare i vår för en utvärdering.

150331.jpg
 
Köpte Grabber Silver, ganska dyra men väl värda priset.
 
köp grabbers rostfria.....
 
jag kör med skruvautomat så det blir essves bandade corrseal. grymt bra men hemskt dyra. 1,40:- st ungefär.
 
Köp inte Essves corrseal för att skruva er trall. Jag har gjort det och nu efter ett halv år har 50% av all skruv gått av. Även en två kompisar som har samma dåliga erfarenhet de ena byggde husbåt där golvet lossnade efter en säsong den andra byggde trädäck runt sin swimingpool och lika där skruvarna går av efter ett tag så brädorna lossnar. Skruvarna är köpta på olika ställen och han med swimingpoolen byggde den ett år för så det är omöjligt att det var något tillfälligt fel på skruvarna. Köp ej Essve`s Corrseal
 
Drog nyss 250st Corrseal i balkongtrallen, gick förträffligt, har svårt att tro att nån ska vara lös till nästa sommar.
Men 'time will tell' :)
Spontant som det känns nu efter trallskruvandet skulle jag inte tveka att handla mer Corrseal.
Polarn skruvade altan i helgen, runt 1500 skruv vill jag minnas, ska höra va han gillade skruven.
 
Köp Grabbers är klockrena. .............
 
Jag har precis påbörjat monteringen av trallen på min altan, jag kör med byggmax 4x55 rostrfria. Jag har skruvat ca 500 st hitintills och tycker att de har fungerat klockrent.

/Håkan
 
Jag är mitt uppe i mitt altanskruvande och använder TTs Trallskruv C4 4,2x55mm och är grymt nöjd, inga skruvbrott eller dylikt och glider perfekt ner i den bruna tryckta 28x120 trallen. kan starkt rekommendera och vad jag kunde förstå från testerna som finns med som länkar i denna tråd har de fått bra betyg.
 
hej,

drog just i 3500 st från byggmax. 59:- för 250st. Var hur bra som helst!!!
 
Wester skrev:
Kör med Arvid Nilssons rostfria från byggmax. Har bara legat ett år men än så länge ser det fint ut. Fick ju OK i testet som det länkades till ovan.
Fast de som finns på Byggmax är endast A2 kvalité, lite fult trick.
 
man skall använda A4 skruven ,,syra fasta.

mvh
snickar estwing
 
Då kankse vi har rett ut att Byggmas trallskruv ej är rostfria, märkligt att man kallar det för trallskruv, då är det ju i stort sett samma sak som Ekonomiskruv en såndär bra å ha burk som jag har i bon.

Jag var på byggmax igår och kikade, rätt bra pris på virke det är lite biltema över byggmax men virket verkar hålla hög kvalite, en utmärkt butik när man skall budgetrenovera och lite mer.
 
Byggmax har två olika sorter, varav en är rostfri. Sedan finns det olika sorters rostfri trallskruv, men här finns många olika åsikter vilken klass som ska väljas. Men är det trall i vanlig husmiljö så kan du köra med Byggmax rostfria, trallen lär bli ful/sliten före skruvarna. Trall i miljö med saltvatten kanske jag skulle valt en bättre klass. Vet att jag kört med Gunnebos Bryggskruv som är A4.
Jag fuskade med en mindre yta för dryga 20 år sedan (före skruv) och snålade vid valet och tog elförzinkad kamspik, den är rostig nu men håller, däremot så börjar trallen se tråkig ut och ful.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.