Hej
Jag hjälper min son med att tilläggsisolera och sätta ny lockpanel. Huset är i 11/2-plan, och gavlarna har en panel som delas av en plåt i höjdled. Att anpassa panelen för att passa mot fönstren på nedre plan går bra. Problemet är att fönstren på övre planet inte sitter i linje med dom på nedre planet. Hur gör vi? Antingen kommer panel på övre planet inte att passa så bra mot fönstren, eller också kommer inte panelbradorna på nedre och övre delen i linje med varandra. Finns det någo praxis?
 
Hade faktiskt precis samma tankar som dig. Jag satte nederdelen av huset först och livade sedan överdelen med underdelen, i mitt fall stämde det bra när jag väl kom till fönstret på överdelen av huset.

Hörde med polaren som är snickare just angående hur jag skulle gjort som det nu inte hade passat bra. Lösningen var då att man vid fönstret ev. fick ta en bredare underbräda eller klyva för att få rätt överlapp, locket och fodret täcker ju ändå så man ser inte den bredare/smalare underbrädan.

Kanske kan fungera för dig?
 
Tack för ditt svar Kuse. Jag var inne på att göra så också. Efter ditt tips så får det bli så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.