Y
`Sliter för fullt med att tvätta innertaket med målartvätt och vatten+rengöring.

Men så blickar jag ner på den gula samt smutsiga parketten och klurar på vad jag kan inleda med för något på denna utan att dra till med slipning.

Grönsåpa sägs ju ha oljande effekt, men jag vill ju rengöra den före detta, så gott det går.

Finns det några bra "djuprengörande" medel måntro?
 
Y
Nu har jag

1) tvättat golvet med ajax 6ggr så det blev rent.
2) Tagit på tarkett refresher vilket jag inte direkt märkte skillnad på mer än det blev strävare på de ytorna.
3) upptäckte matta droppfläckar överallt
4) köpte Bona parkettpolish remover och använde detta

5) reagerade på att blöta golvet blev fläckigt igen, kanske lacken som är slut och den suger i sig vattnet - punktvis??

6) Okej nu till frågan, ska jag köra Tarkett refresher eller Dr. Schutz Blank Golvskydd

Ena säljaren sa att jag vill ej ha blanka ytor för då blir det matta "gångar" i det övrigt blanka golv. Andra säljaren tyckte inte sig märkt av detta utan uppskattade de blanka ytorna.

Låt oss säga att parkettens lack är borta på sina ställen, vad ger bäst resultat då, refresh, polish, vax? (utom att slipa, det får komma längre fram)
 
Redigerat:
Har kört tarkett refresher på mina mattlackade golv och det funkar bra. Dock måste man vara mycket noggrannn när man jobbar in det så att det blir jämt. Men helt ärligt, slipa och lacka är ju inte så dyrt och om du kan och orkar kan du ju göra det själv! Blir mkt bättre helt enkelt.

Lycka till!
 
Y
Jo, jag har hållt rummet varmt nu för påskynda riktig torkning, ser dock fläckigt ut än så ska gåpå en gång till med removern. Sen vet jag inte, antingen låter det vara eller använder en av de två produkterna.

Saken är den att jag kanske byter ut parketten längre fram så även om det inte egentligen är så saftigt att slipa och lacka så känns det ändå dumt innan jag vet att jag ska spara den alls. därav budget fusk-refresher.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.