Hej
Är det någon som vet var jag kan köpa tryckimpregnerade stolpar till en gungställning? De bör ha en diameter på ca 100mm och vara ca 3,5m långa, Har kollat med den lokala bygghanlaren, som har det mesta när det gäller tryckimp., men han kunde inte hjälpa mig.

/Rolf
 
Jag har idag köpt 95x95 impregnerat att byggagungställning av. Köpte det hos Hedins trä i Borlänge.
Konstigt om din bygghandlare inte hade det och inte ens kunde fixa? Hade han ingen lust att hjälpa dig kanske...

Fortsätt leta och lycka till!
 
Måste de vara runda? "Vanliga" 70x70 eller 95x95 kan väl inte vara några problem att få tag på?
 
Kan ju finnas nån minimal krockvänlighet i de runda, men barnet ska ju inte ut i stolpen...

Och så det estetiska förstås, men jag gillar tanken på fyrkantiga stolpar.

Om du inte ska bygga för allmänt bruk kan jag bara tala om att en komplett ställning på Barnen hus typ, kostar 800 spänn. Den tål nog inte däckgungor, men det mesta annars.

Kram
 
Billigare att köpa en gungställning än att leta tryckat virke i stora dimensioner
 
Jo det var just runda jag tänkt mig (även om det kanske inte framgick) av estetiska skäl då. Köpa billig gungställning, jo visst en sån har vi men den är ju för småttingar nu är det frågan om den som skall vara från fem till tonåren (och mamma & pappa ibland också).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.