Hej,

Är på jakt efter en tomt. Men är tyvärr lite lost på hur det fungerar!! Alla tomter som finns på hemnet är antingen dyra eller tagna.

Finns det en tomtkö i Stockholm?
Finns det något annat sätt än www.hemnet.com för att hitta tomter?

Tacksam för svar eller länk till liknade tråd på forumet

Micke
 
Ja, en forumist härinne fann ju en helt superb tomt i sthlmsområdet på Blocket..
 
Tomter i Stockholmsområdet är dyra.
Hemnet är ett sätt, du kan också åka runt på områden du är intresserad av och leta efter skyltar. Ring lantmäteriet i kommuner, och fråga efter områden där man från kommunens sida (genom detaljplansändring) har släppt eller tänker släppa tomter för bostadsbyggandet.
Markägarna vet värdet på sina fastigheter, och ser i allmänhet till att de får ett marknadsmässigt pris. Även kommuner säljer via vanliga fastighetsmäklare, och då hamnar ju fastigheterna på Hemnet.
 
Hej,

Tack för svaren...Det är bara att sätta sig i bilen och titta runt..Tack än en gång...

Micke
 
Du kanske hittat din tomt redan?
annars vet jag att det finns ett antal tomter på Mörkö utanför Södertörn till salu. De har ett underbart läge med ca 75 - 100 meter till havet, de flesta blir nog med egen havsutsikt och det kommer nog att gå att få egen bryggplats också.
Och 10 min gångavstånd till den prisbelönta skärgårdskrogen på Oaxen...

Vad jag vet är avstyckningen inte färdig men på G - och tomterna blir ca 1500 kvm stora.
 
Som sagt: kolla på blocket. Där finns tex min fina tomt i Tullinge upplagd. Kanske kan vara något?
 
Hej Kina33.

Har du din tomt kvar i Tullinge. Vi letar efter tomter där.
/
Mvh
Isabel Hasselskog
 
Hej Bella74!
Ja den är kvar! Men inte så länge till,
tror jag. Har fått ett bud idag. Häng gärna på!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.