Haha... Ok. Blev aningen "rädd" där för hade precis innan vatt på pizzerian här i "byn" o passade på o undersöka hans väggar hahaha... för han hade struktur av nåt slag i sina valv... ;P
Sinnes ju :)

Imorn blir det te o kolla in den dära Beckers Harmoni!!
 
Tur du släppte galenskaperna med sågsån i färgen... man måste ju alltid tänka på att den ska ner om några år och då vill man ju inte ha skaffat sig ett mardrömsprojekt...
 
Nimajneb skrev:
Tur du släppte galenskaperna med sågsån i färgen... man måste ju alltid tänka på att den ska ner om några år och då vill man ju inte ha skaffat sig ett mardrömsprojekt...

Haha :D
Jo, men i framtiden kanske det blir gipsskivor o sen tapet på det.
Det e "planerna" idag iaf... Har redan tapeterna :rolleyes:

Måla gör jag nu för dottern var med o rev ner tapeterna... o hon blir nu två år...
Så det e ju skitkul att riva ner tapeter... därav måla.

Visst, det e jobb med att sätta upp gipsskivor oxå o få dem rätt o över kontaktuttag osv.
Men blir resultatet skitfint gör man ju det jobbet.


Men vem vet, spån i färgen kanske e asläckert ;) o då får man ju ta det ev. jobb i framtiden då man ska tapetsera över det tex.


Förstår att det lät galet me spån i haha... men jag var rätt desperat efter nåt att ha i färgen... trotts att jag inte börjat måla än :surprised:
 
Förr fanns det små frigolitkulor man kunde blanda i färgen.
Fast jag vet inte om de finns fortfarande. ;-\
 
Immobil skrev:
Förr fanns det små frigolitkulor man kunde blanda i färgen.
Fast jag vet inte om de finns fortfarande. ;-\
Var inne på det igår... men vet inte om det kanske blir värsta häxblandningen med färgen?
Nåt kemiskt typ?
Kanske inte... :cool:
 
Det funkade tillsammans med vattenbaserad färg iaf. Har det själv i ett rum.
 
Jag har också köpt små korn som man blandar i färgen. Fanns i olika storlek om jag inte minns fel. Jag skulle efterlikna den putsade väggen i anslutning till ytan jag målade. Och jag tyckte det blev bra. Inte svårt att måla med heller. Man får testa lite hur mycket struktur man vill ha bara.
 
Från att inte ha funnits "nåt", verkar det nu finnas en del möjligheter för att få lite struktur på väggen.

Nästan beslutsångest ;)
 
Finns nåt pulver man häller i, i vilken färg som, 75:- i affären, yejj!!

Så nu snart blir det provmålning, sen då kulör e bestämt åker pulvret i å fint ska det bli!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.