God eftermiddag.


Har en damm på tomten som jag vill ha kvar och förbättra. Jag har i takt med barns ankomst och tidens gång försökt att göra olika staket/avskärmingar för att slippa hitta barn i dammen :). Jag har haft flätade pil-nät ach andra lösningar.

Jag måste ha någon form av skydd, mest för mina barns kompisars skull, och jag är helt tom på ideer.

Är det någon i forumet som kan dela med sig av några goda tips på staket eller ávskärmare till Dammar?



Tackar på förhand
 
Har bara fått en idé.

Om man har ett staket, ex Gunnebo, och låta sedan buskar växa i den så den med tiden blir övertäckt och bildar en häck. Inga små liv som kan krypa in mellan buskarna och den syns inte.
 
Tackar TanjaoMarcus.

Hrm, det är ett förslag. Om jag känner mig rätt, och med min kunskap i hur man får växter att bli frodiga och stora snabbt, kommer mina och grannens barn ha tagit studenten innan staketet fyller sin funktion.
Men jag ska nog undersöka möjligheten att sätta ett lägre färdigt staket, och sedan få något attt växa idet.

Tack för inlägget
 
Ett alternativ är att lägga ner ett staket i dammen istället. Till exempel ett armeringsnät utskuret efter dammens form som fästs på nåt vis ett par centimeter under ytan. Sen kan ungarna trilla i bäst de vill. De blir bara lite blöta och får några blåmärken, ska de drunkna måste de anstränga sig rätt bra. Att man sen kan köra partytricket "Gå på vatten" finns det också vissa som ser som ett plus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.