Sitter nu här i en sketen lägenhet och fullkomligt kokar bort.
Det är extra surt när man går och väntar på sitt nya hus.
 
+31 i skuggan, +40 i solen. Sitter inne för det e för varmt göra något ute med sitt hus ;)

Så du har nog ej missat så mycket. Kanske att det är +22 inomhus 8)
 
Raaaahhh, 27 grader i köket igår eftermiddag, och växterna i trädgården håller på att bli krispiga...

/ama
 
31,5 grader och jag var tvungen att skyffla bort 5 kubik fyllnadsmassor för hand...

:p :p :p
 
Jag har slipat väggspackel på övervåningen idag...
Vete tusan hur varmt det varit, men det blev praktiskt taget våtslipat av det som droppade av mig.
Blandat med slipdamm blir det...jätteäckligt.
Kallduschat 3 ggr idag.
Ut går jag bara för att vattna, en cykeltur framåt 21-tiden blev det dock.
Och runt omkring har det åskat å regnat i tre eftermiddagar, jag har ivrigt spanat och försökt locka molnen åt mitt håll. Men inte då... I går kväll tog jag bilen och åkte åt det håll det var mörkast på himlen, två mil österut spöregnade det. Jag klev ur -och njöt!
 
Yeeehaaa klätt om ett garage nu i 2 dagar känns som jag svettats bort 5 kg.
Skönt med sågspån på bar överkropp som lackar av svett.......INTE ;)
 
Kunde ju spöregnat! Själv lägger jag tak och papp och börjar få en bonnbränna som heter duga till min sambos stora förtjusning :)
 
Inte för att klaga men BORT med värmen ett litet tag nu snälla herren i himlen
 
Mest synd tycker jag om de grannar som rullat dyrt gräs den senaste tiden... de ser lite desperata ut när de går runt med slangar och spridare för att vattna. Själv sitter jag i skuggan under mitt segeltak och har det bara skönt! ;D
 
Ni behöver inte vara oroliga, nästa vecka börjar min semester och då kommer säkert regnet :) :-/
 
galento
Ja nu har det varit nästan lite för mycket av det goda,pungsvetten skvätter bara man går efter posten ;).Enda chansen är greja nåt är om man vaknar vid "vanlig" tid d.v.s 05.00,men annars får det va,det är ju semester.Det verkar också finnas hur mkt klägg som helst,är man svett blir man nästan uppäten.Men en positiv grej är ju att det blir minde gräsklippning när gräset istället "bränns",he-he
 
Vi kämpar oss upp och monterar takstolar kl. 7 på morgonen.....liiiiiiiider i solen fram till 12-tiden......tar siesta 5 timmar och fortsätter byggandet igen framåt 17-18tiden och håller på tills myggen äter upp oss.
Solbrännan har aldrig varit roligare, fulare och brunare än i år. ;D Investerade i en 4000-liters-bassäng också som vi kastar oss i med jämna mellanrum! 8)
 
RoTe
Jätteroligt att jobba 12 timmars pass i denna värme. Jobbar inne i en stor industrilokal som håller runt 30 grader. :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.