Vad är det för skilldnad på röda och gula torix (topphat) när kan man inte använda torix för att koppla vidare trådar i dosor? eller finns det något annat att rekomendera.
 
Röd och Grön finns ju i olika storlekar.Dom gula och transparenta är väl ett annat fabrikat?
Sen finns det ju dom gamla hederliga i porslin.

Kul Tips. Klipp av vingarna på en röd torix stoppa den i ett VP-16 och blås! Vips har ni gjort er en torixkanon! =)
VP röret kan böjas så ni kan skjuta runt hörner..
 
spinout skrev:
Kul Tips. Klipp av vingarna på en röd torix stoppa den i ett VP-16 och blås! Vips har ni gjort er en torixkanon! =)
VP röret kan böjas så ni kan skjuta runt hörner..
är det så elektriker roar sig:D
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Tack för tipset, nu vet jag vad jag ska använda alla torix till sen jag skaffat wago ;)
 
dom gula är en kopia som malmbergs sålde för ca 7 år sedan...
 
konstigt, alla elektrker här verkar ju tycka malmbergs är värsta skiten, men ändå finns det en enorm produktkunskap om deras prylar, dessutom om prylar som fanns för längesen...:confused:
 
Man är ju påläst, det som kallas för produkt kännedom :)
 
Man måste ju prova...

Men vilket skit dom säljer, det ända dom säljer som är bra är byggcentraler och gummi centraler.......
 
:pnu börjar undanflykterna..
 
spinout skrev:
Kul Tips. Klipp av vingarna på en röd torix stoppa den i ett VP-16 och blås! Vips har ni gjort er en torixkanon! =)
VP röret kan böjas så ni kan skjuta runt hörner..
Torixen flyger långt också. :) Över hela bygget. När vi har testat i skolan så har vi använt tryckluft också.
Böja VP-röret för att skjuta runt hörner har jag inte testat, får göra det. :p

//Patrik
 
electrocuted skrev:
konstigt, alla elektrker här verkar ju tycka malmbergs är värsta skiten, men ändå finns det en enorm produktkunskap om deras prylar, dessutom om prylar som fanns för längesen...:confused:
De flesta elektriker har väl blivit "tvingade" att koppla in skrot som någon kund köpt själva! Man brukar prova på de en gång innan man inser att det är oanvändbart skrot! Jag har provat koppla in ett kapslat uttag där gängorna for i anslutningsskruvarna. Har sett uttag där jordbläcket böjde sig in direkt man provade sticka in en stickpropp. Jag felsökte i ett uttag hos en kund, sen när jag skulle skriva tillbaka uttaget så var de gränsfall att uttaget överhuvudtaget gick att få in i dosan. Vet ej om detta var just malmbergs dock.. han ha varit CO/Jula eller nåt annat lågprismärke.
 
Torix? Släng skiten och skaffa Wago eller liknande m. fjäderklämmor istället. :)
 
I min skola så gjorde vi lite värre... dra i en träskruv rätt igenom torixen innan ni klipper av vingarna och sjut mot en vägg så har man riktigt kul sen.
 
För våran del gör vi så att innan vi dömer ut nått nytt matr. så provar vi det för att själva bilda oss en uppfattning om produkten. eftersom vi omsätter många gånger mer matr. än nån "amatör" gör så är det en ringa kostnad att prova och kasta det som vi inte blir nöjd med, för även hos tex. Malmberga kan man hitta saker som är både prisvärda och bra.
 
Elmont visst är de så. Vi har även vi handlat saker på Malmbergs. Några byggcentraler samt 416 skarvkablar. En 25m 5g2,5 gummikabel med 416 hane+hona färdigkopplad på Malmbergs kostar mindre än att köpa delarna lösa på valfri elgrossist.. Duger som byggström..

Fast uttag/brytare osv är skrot.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.