Vårt egen ritade 1 1/2 planare slutbesiktigades i förrgår. Vi är mycket nöjda, bara några småsaker som åtgärdas i skrivandes stund. För att konkludera:

Västkuststugan: mkt nöjda, kan rekommendera! (förutom säljare kanske)
Condere Bygg AB: mkt nöjda, kan rekommendera!
Grund och mark entreprenören: godkänt (fan vad sånt är dyrt! helt klart mer än tänkt)
Kvalitetsansvarig: Bra på telefonrådgivning, men fick tvinga ut honom till bygget (3ggr totalt)
Besiktningsmannen från Garbo: jättebra (upptäckte saker som vi annars hade missat)

och STORT tack till folk på detta forum för all kunskap och delade erfarenheter!

/Mary
 
Grattis till ert nya hus!
 
GRATTIS till huset! När får vi se bilder? :rolleyes:
 
Tack, tack! Nu är vi i lägenheten och packar för flytt i helgen så bilder ska jag försöka lägga in under nästa vecka. Då inte i denna tråd utan avd "hemma hos" (har för den heter så...)

Ha en underbar vårhelg!
 
Verkligen roligt att höra att allt gick bra! Det ska bli kul att se lite bilder av ert bygge...
 
Nu finns bilder under "Hemma hos":)
 
trevligt att man kan läsa om positiva byggen åxå.
det finns ett ljus i horisonten tydligen *L*
 
fast jag har oxå gnällt och oroat mig under resans gång, men som tur är så glömmer man snabbt det jobbiga när man väl är på plats:)

Dessutom så är det väl så att de byggen som flyter på bra skrivs det inte så mkt om, de har ju inte samma behov av råd och stöd. Jag har tre kollegor som byggt samtidigt och deras byggen har gått väldigt smidigt och hållit sig till budget. De hade inte ens hört talas om byggahus.se.....
 
Får man fråga vilken säljare det var? Skicka gärna i PM till mig i så fall. Vi håller på och bygger ett VKS och är lite skeptiska till säljaren, men som leverantör verkar dom bra... på att ta betalt på tillägg i alla fall.. =)

Kul att höra vilka erfarenheter folk har som är klara med resan som man själv är fullt uppe i.

Tack på förhand
//O

http://vifves.blogspot.com
 
Nosslo77: har skickat PM. Nu såg jag att ni bygger ett Vision! Kul, det blir säkert jättefint. Gick stomresningen bra trots regn? Lite svårt att se fasad- och planritningar på din blogg... har ni utökat storleken på huset? Vi var inne i ett utökat och modifierat Visionshus och det var kanonfint!
 
Marypytting skrev:
Nosslo77: har skickat PM. Nu såg jag att ni bygger ett Vision! Kul, det blir säkert jättefint. Gick stomresningen bra trots regn? Lite svårt att se fasad- och planritningar på din blogg... har ni utökat storleken på huset? Vi var inne i ett utökat och modifierat Visionshus och det var kanonfint!
Jag skall uppdatera med större ritningar vid tillfälle. Man får bättre koll på vad som är vad då. Det var ett bra förslag.

Ja, vi har förlängt huset med en takstol (120cm) för att få ett större allrum. Dock försvann lite av detta då vi var tvungna att göra större badrum för att få plats med värmepumpen.

Stomresningen gick väldigt bra. Det blev lite stressigt första dagen då lastbilen skulle med eftermiddagsfärjan, men det löste sig.
 
nosslo77 skrev:
Får man fråga vilken säljare det var? Skicka gärna i PM till mig i så fall. Vi håller på och bygger ett VKS och är lite skeptiska till säljaren, men som leverantör verkar dom bra... på att ta betalt på tillägg i alla fall.. =)

Kul att höra vilka erfarenheter folk har som är klara med resan som man själv är fullt uppe i.

Tack på förhand
//O

[länk]
Kollade din blogg lite ang tomt på gården.
Får man fråga hur ni gjort med papper och sådana saker om ni skulle separera en dag?

Jag har nämligen en tomt på gård som vi tänkt bygga på någon gång.
http://www.byggahus.se/forum/juridi...apper-infoer-framtida-husbygge-med-sambo.html
 
Suhagg skrev:
Får man fråga hur ni gjort med papper och sådana saker om ni skulle separera en dag?
men i Jösse namn Suhagg, det är väl inget man PLANERAR och förbereder för?

(Nu älskling skall du bara skriva under det här kontraktet, och det här, och det här, ifall jag skulle tröttna på dig nästa år.
Vad liknar det?)

//KoW
 
KnockOnWood skrev:
men i Jösse namn Suhagg, det är väl inget man PLANERAR och förbereder för?

(Nu älskling skall du bara skriva under det här kontraktet, och det här, och det här, ifall jag skulle tröttna på dig nästa år.
Vad liknar det?)

//KoW
Varför skulle du inte förbereda dig och tänka lite längre?
Fortsätt gärna i min tråd istället så slipper vi ta det i denna tråd som handlar om något annat.

Klart som korvspad och man ska förbereda sig i fall något händer. Så otroligt skönt att så mycket som möjligt är klart redan sedan tidigare. Jag är beredd på att jag ska dö en dag, att kanske vi separerar en dag, att huset kanske brinner ner en dag, att jag kanske förlorar mitt jobb osv.

Så självklart att det är ju konstigt om du inte skriver något anser jag.
Det är ju både för min sambo och min egen skull, för min övriga familjs skull.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.